فرمانده بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی از اعزام ۲ گروه جهادی به مناطق محروم رضویه خبر داد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی بر دیدگاه محرومان بی تاثیر نخواهد بود و این عمل احساس رضایت و خشنودی در این بدنه ایجاد خواهد کرد.

اعزام ۲ گروه جهادی به مناطق محروم رضویه توسط آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا بیات فرمانده بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت و گو با خبرنگاران، با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج گفت: با توجه به رسالت اصلی بسیج محرومیت زدایی را وظیفه خود می دانیم چرا که بسیج از بطن جامعه است.

وی افزود: بر همین اساس و مبنای نگرشی بر آن هستیم تا با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق مختلف بتوانیم در کنار محرومین زندگی کنیم تا تمرین های خود را برای بسیجی تراز انقلاب بودن انجام دهیم و این صدا را به گوش مستضعفین برسانیم که شما مالک اصلی کشور و انقلاب هستید.

بیات در خصوص برگزاری اردوی جهادی طلاب و دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مناطق محروم خراسان خاطرنشان کرد: سعی داشته ایم اردوهای جهادی را با محوریت محرومیت زدایی از مناطق محروم استان شروع کنیم به همین جهت دومین اردوی جهادی در چند ماهه اخیر خود را در منطقه محروم رضویه برگزار کرده ایم.

فرمانده بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی در خصوص ویژگی ها و اطلاعات اردوی جهادی طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: این اردو با حضور ۳۵ جهادگر در سه قالب تبلیغی، عمرانی و فرهنگی برگزار می شود که ۲۲ جهادگر در زمینه تبلیغی و فرهنگی و ۱۸ جهادگر در زمینه های عمرانی در این اردو فعالیت خواهند کرد.

وی درباره تاثیرات برگزاری اردوهای جهادی بر جهادگران اذعان کرد: تاثیرات این دوره ها بر بسیجیان ما این خواهد بود که از زندگی روزمره خود دور شده و از ظواهر جدا شوند و به اصل جامعه نزدیک تر شوند و در لباس بسیج می توانند نگاه عمیق تری داشته باشد.

بیات اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی بر دیدگاه محرومان بی تاثیر نخواهد بود که این عمل احساس رضایت و خشنودی در این بدنه ایجاد خواهد کرد و محرومان این را می دانند که عده ای هستند که دغدغه انقلابی بودن دارند و فارغ از هر نوع دیدگاه سیاسی به فکر محرومیت زدایی هستند.

فرمانده بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی به فعالیت های عمرانی این اردو اشاره و عنوان کرد: قصد ترمیم قبور خانواده های شهدا، تجهیز و ترمیم مسجد روستا و بهسازی مدرسه روستا که به بدترین حالت ممکن است را داشته ایم اما این تمام فعالیت های ما نبوده چرا که دو تیم را نیز در قالب فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به این روستا اعزام کردیم.

وی افزود: از نظر بهداشتی وضع  روستاهای بخش رضویه در نامناسب ترین حالت ممکن است برای مثال روستای خیرآباد از داشتن خانه بهداشت محروم بود یا روستاهای بزرگ تر نیز که خانه بهداشت را فقط به حالت حضور یک ساختمان با این عنوان حس می کردند چرا که این خانه ها از داشتن تیم پزشکی محروم بودند.

فرمانده بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان سخنان خود درباره وضعیت آموزشی و امکانات مدارس روستاهای بخش رضویه گفت: این مدارس جدا از بحث کیفیت آموزشی در حالت عمرانی نیز بدترین حالت ممکن را سپری می کردند چرا که این مدرسه از لوله کشی گاز برخوردار نبود و بچه ها زمستان را باید با بخاری نفتی سر می کردند و در این زمینه ها نیز مسؤول آموزش و پرورش بخش رضویه کم ترین همکاری را داشته است.
 منبع: رسا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.