خراسان شمالی- حبیب یزدان پناه گفت: مرمت بنای باغ تاریخی«یحیی بیک»، باقی‌مانده از دوران قاجار، توسط بخش خصوصی آغاز شده است و تا پایان آذر ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از خانه و باغ تاریخی "یحیی بیک" تا پایان آذر ماه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی استان، از آغاز مرمت و احیاء خانه و باغ «یحیی بیک» توسط بخش خصوصی خبر داد.

وی افزود: مرمت این بنای باقی مانده از دوران قاجار، توسط بخش خصوصی آغاز شده است و تا پایان آذرماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

یزدان پناه تصریح کرد: با توجه به قرار گیری اثر در مسیر عبور زائران میلیونی امام رضا(ع) و امامزاده حمزه الرضا مقرر شد با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این اثر شاخص در قالب اقامتگاه بوم گردی احیا شود.

وی با بیان اینکه خانه های قدیمی هر کدامشان نشان از تاریخ و معماری یک دوره دارد، عنوان کرد: پیگیر پروژه های مشارکتی و جلب رضایت مالکان در جهت حفظ این خانه های قدیمی و تاریخی هستیم.

گفتنی است؛ اثر تاریخی خانه و باغ یحیی بیک که در شهرستان شیروان و شهر زیارت واقع شده از آثار شاخص دوره قاجار که در سال ۱۳۹۴ به شماره ۳۱۲۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، از نظر تزیینات، هشتی و کاربندی ها، سر ستون های زیبا، پلان کلی و طراحی شده داخل باغ در سطح شهرستان اثری منحصر به فرد به شمار می آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.