البرز- رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه استاندارد هویت دادن به کالاها و سبک زندگی‌ است و نشان دهنده کیفیت کار، تلاش و نگاه توسعه است، گفت: اولین چیزی که برای رشد نیاز داریم، بومی سازی استانداردها و گام بعدی رسیدن به استانداردهای بین المللی است.

بومی‌سازی استانداردها باید در اولویت باشد/علم کورکورانه مانع پیشرفت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز پیش از ظهر چهارشنبه در هشتمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز که در سالن همایش موسسه تحقیقات علوم دامی برگزار شد، اظهار کرد: باید تفاهم نامه ای بین سازمان استاندارد و سازمان های بین المللی منعقد شود ‌چراکه با این کار هزینه های تولیدکننده کاهش پیدا می کند.

بنامولایی با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه  تولید و برای اینکه صادرات خوبی داشته باشیم باید تفاهمات انجام شود، ‌خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی با سازمان استاندارد و معاونت غذا و دارو تفاهم نامه ای منعقد کرده است ‌و براساس این تفاهم نامه آزمایشگاههای همکاری نباید جزیره ای عمل کنند.

رییس اتاق بازرگانی البرز در ادامه گفت: اتاق نیاز دارد کلاس های آموزشی برگزار کند ‌و کارشناسان استاندارد باید کلاس های آموزشی و آشنا کردن تولید کننده با استانداردهای کشورمختلف را برگزار کند.

این مسئول با بیان اینکه اتاق بازرگانی این آمادگی را دارد که کلاس های کاربردی را برگزار کند تا تولید کننده متناسب با استانداردهای کشور های مختلف تولید کند، ‌افزود: علم کورکورانه مانع پیشرفت ما است ‌چراکه کورکورانه کار کردن ما را به جایی نخواهد رساند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه استاندارد هویت دادن به کالاها و سبک زندگی‌ است و نشان دهنده کیفیت کار، تلاش و نگاه توسعه است، گفت: اولین چیزی که برای رشد  نیاز داریم، بومی سازی استانداردها و گام بعدی رسیدن به استانداردهای بین المللی است. .

بنا مولایی در پایان با بیان اینکه اگر میخواهیم مشکلات حل شود باید متناسب با رشد تکنولوژی حرکت کنیم، گفت: باید متناسب با رشد تکنولوژی و در کنار هم حرکت کنیم و اگر این کار را انجام دهیم موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.