مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: ۲۰۰ خانواده محروم منطقه گلشهر مشهد در کنار ۳۵۰ بیمار کم‌برخوردار مشهدی دارای کارت شفاجویان رضوی، تحت پوشش خدمات درمانی رایگان خادم‌یاران سلامت رضوی مستقر در دارالشفاء امام رضا(ع) قرار دارند.

۵۵۰ خانواده محروم تحت پوشش خدمات پزشکی رایگان دارالشفاء امام(ع)

به گزارش قدس آنلاین، ناصر سرگلزایی مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران  بیان کرد: بیش از ۲۴۰ خادم‌یار سلامت رضوی اعم از پزشک فوق تخصص، متخصص، عمومی، دندان‌پزشک، داروساز، ماما، پرستار و...، در زیرمجموعه این مؤسسه به زائران و مجاوران دردمند به‌ویژه اقشار محروم جامعه خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات رایگان پزشکی به شفاجویان رضوی از تیرماه ۱۳۹۶ در این مؤسسه درمانی آغاز شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ خانواده محروم منطقه گلشهر مشهد در کنار ۳۵۰ بیمار کم‌برخوردار مشهدی دارای کارت شفاجویان رضوی و تحت پوشش خدمات درمانی رایگان خادم‌یاران سلامت رضوی دارالشفاء امام رضا(ع) قرار دارند.
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ادامه داد: وضعیت درمانی این شفاجویان مانند گرفتن نوبت پزشک در دارالشفاء امام رضا(ع) و بیمارستان‌های سطح شهر، ویزیت عمومی و تخصصی، تهیه دارو، عینک و سمعک، جراحی‌های کوچک و بزرگ، آزمایش‌های مختلف و...، به‌طور کامل توسط خادم‌یاران سلامت رضوی مستقر در این دارالشفاء پیگیری و انجام می‌شود.
سرگلزایی با بیان اینکه شناسایی و معرفی شفاجویان رضوی به دارالشفاء امام رضا(ع) توسط امور خدام آستان قدس رضوی و مراکزی مانند اداره آموزش و پرورش، بهزیستی، خیریه‌ها و ... صورت می‌گیرد، ابراز کرد: این مرکز درمانی به هیچ‌عنوان امکان ارائه خدمات درمانی رایگان را به افرادی که مستقیم به بخش خادم‌یاران سلامت رضوی این دارالشفاء مراجعه می‌کنند، ندارد.

ارائه خدمات پزشکی از راه دور به بیماران محروم
سرگلزایی با بیان اینکه مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت حرم مطهر رضوی نیز با همراهی خادم‌یاران سلامت رضوی به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان پذیرای زائران و مجاوران نیازمند به خدمات درمانی اورژانسی است، افزود: همچنین با همکاری پزشکان افتخاری در سراسر کشور، خدمات تله‌مدیسین(خدمات پزشکی از راه دور) در این مرکز فوریت‌های پزشکی به بیماران محروم کشور ارائه می‌شود.
سرگلزایی به همدلی و همراهی این خادم‌یاران با مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: این مؤسسه بر آن است با بهره‌گیری از امکانات موجود و همچنین ظرفیت خادم‌یاران سلامت رضوی مستقر در دارالشفاء امام رضا(ع)، خدمات کامل و جامع درمانی به این تعداد بیمار محدود معرفی شده ارائه شود.
وی برگزاری اردوهای جهادی با همکاری دارالشفاء امام رضا(ع) و بنیاد سلامت رضوی در مناطق محرومی مانند سرخس، رادکان و...، حضور پزشکان و پرستاران خادم‌یار سلامت اعزامی از این دارالشفاء در خانه سالمندان و منازل بیماران بی‌بضاعت بستری در منزل و حضور در مدارس مناطق محروم با هدف ارائه خدمات درمانی و همچنین خدمات پیشگیرانه آموزشی، ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان افتخاری این مرکز درمانی در مساجد مناطق کم برخوردار مشهد را برخی از خدمات ارائه‌شده توسط خادمیاران سلامت رضوی معرفی کرد.

تنوع خدمات خادم‌یاران سلامت رضوی
وی به تعریف عرصه‌های متعددی از خدمت برای خادم‌یاران سلامت رضوی مستقر در دارالشفاء امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این خادم‌یاران می‌توانند در محورهای کلی مانند آموزش، درمان (در اماکن متبرکه حرم رضوی و خارج از آن)، پژوهش، حمایت و کارگشایی از بیماران خاص، جذب نیروهای علمی خارج از کشور و...، با مجموعه آستان قدس رضوی همکاری کنند.
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ادامه داد: خیرین حوزه سلامت نیز می‌توانند هزینه‌های درمانی بیماران محروم معرفی‌شده به آنها را تقبل کنند و با پیگیری مراحل درمانی بیمارانی مانند پدر یا مادر سرپرست خانوار، زندگی جدیدی به یک خانواده کم‌برخوردار ببخشند.
سرگلزایی گفت: خادم‌یاران سلامت رضوی مستقر در دارالشفاء امام رضا(ع) در تلاش هستند تا تکریم بیمارانی که به پشتوانه بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به این مرکز درمانی معرفی‌ می‌شوند، به‌طور کامل حفظ شده و به‌طور شایسته به آنان خدمات‌رسانی شود.
یادآور می‌شود، دارالشفاء امام رضا(ع) با برخورداری از بخش‌های مختلف مانند بخش پزشکان متخصص، پلی‌کلینیک دندان‌پزشکی، کلینیک زنان و مامایی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دیالیز، شیمی‌درمانی، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی، نوار قلب، نوار مغز، تست ورزش و...، زیر نظر مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در جوار بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی پذیرای اقشار مختلف بیماران است.
منبع:آستان نیوز
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.