«پترو پروشنکو» با اشاره به تنش اخیر میان مسکو و کی‌یف در تنگه «کرچ» تأکید کرد، اوکراین در آستانه جنگ با روسیه قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور اوکراین: در آستانه جنگ با روسیه قرار گرفته‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، این کشور در آستانه جنگ با روسیه قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه‌ تلویزیونی این کشور گفت: «من نمی‌خواهم هیچ کس تصور کند که این مسئله کم اهمیتی است. کشور ما زیر تهدید جنگی تمام عیار با فدراسیون روسیه قرار گرفته است».

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفته است، «مسکو نیروهای نظامی خود را در مرز با این کشور افزایش داده و دادگاه کریمه نیز حکم حبس دوماهه برای دریانوردان ما که کشتی‌شان توقیف شده صادر کرده است.»

وی در ادامه با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی تأکید کرد، شمار یگان‌های نظامی روسیه که در مرز با اوکراین مستقر شده‌اند، «به طرز قابل توجهی افزایش یافته» و شمار تانک‌های روس نیز سه برابر شده است.

سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه ۲۵ نوامبر (۴ آذرماه) با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آبهای منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند که در ادامه نیروهای روس مجبور به استفاده از سلاح‌ برای متوقف کردن این کشتی‌ها شدند که در تبادل آتش صورت گرفته سه نفر از نیروهای اوکراین اندکی زخمی می‌شوند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ کریمه هدایت کرده و آنها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

در حال حاضر پرونده‌ای جنایی با اتهامات نقض حریم مرزی روسیه به جریان افتاده است.

وزارت خارجه روسیه این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است.

این در شرایطی است که کی‌یف گفته کشتی‌های اوکراین هیچ اقدام اشتباهی صورت نداده‌اند و روسیه را به تهاجم نظامی متهم کرده است.

یک دادگاه در کریمه حکمی را برای ۱۲ نفر از ملوانان کشتی‌های توقیف شده اوکراین صادر کرد مبنی بر اینکه به مدت دو ماه زندانی باشند.

قرار است ۱۲ نفر دیگر نیز امروز چهارشنبه در دادگاه حاضر شوند. ملوانان اوکراین با اتهام عبور غیرقانونی از مرزهای روسیه روبرو هستند که مجازات آن تا ۶ سال حبس است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.