معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مهمترین فعالیت های دانشجویی فرهنگی این دانشگاه را درسال تحصیلی 96 و 97 تشریح کرد.

احیای طرح حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد مشهد/ صدور مجوزبرای27 کانون فرهنگی دانشجویی
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مصطفی رجایی پور به اهم فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی سال 96 تا 97 اشاره کرد و گفت: برگزاری ایستگاه سلامت زائرین و ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به هزاران نفراز زائرین ومجاورین حضرت رضا (ع) در دهه آخرصفر، دهه کرامت،  دهه مبارکه فجر،  ایام شهادت امام صادق و امام رضا علیه السلام و میزبانی از کاروان بزرگ دانشجویی زائرین پیاده دانشگاه آزاداسلامی کشوردر دهه آخرصفر سال 96 و 97 با جمعیت حدود دو هزار نفر توسط این معاونت صورت گرفت.
وی، برگزاری اردوی فرهنگی، زیارتی، آموزشی  و توجیهی یک روزه برای دانشجویان، کارمندان واساتید  12 مورد با جمعیت حدود 400 نفر را از برنامه های اجرا شده توسط معاونت دانشجویی فرهنگی برشمرد و افزود: برگزاری اردوی فرهنگی، علمی نمایشگاه کتاب برای دانشجویان واساتید، برگزاری اردوی فرهنگی راهیان نور با همکاری فعال بسیج دانشجویی برای حدود 500 نفر،  برگزاری اردوی فرهنگی زیارتی عتبات عالیات با جمعیت حدود 200نفر ازدانشجویان،کارمندان و اساتید و  برگزاری اردوی فرهنگی، تشکیلاتی حیات طیبه برای 300 نفر از دانشجویان نخبه فرهنگی و تشکل های دانشجویی استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به مدت یک هفته از دیگر برنامه های این معاونت در مدت یاد شده بوده است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه مسابقات آموزشی  قرآن وعترت در سه بخش کتبی، شفاهی وهنر و ادبیات و پژوهش های اسلامی  برای  هزار و 500 نفر از دانشجویان، استادان وکارمندان برگزار شد، عنوان کرد: بخش شفاهی مسابقات استانی قرآن و عترت نیز در واحد مشهد برگزار شد و تعدادی  از اساتید، کارکنان و دانشجویان به مرحله استانی و کشوری راه یافتند.
وی با اشاره به اینکه اردوی فرهنگی، زیارتی وآموزشی و تشکیلاتی معرفت رضوی به مدت بیست روز برای دویست نفر از دانشجویان سراسر کشور به میزبانی این دانشگاه در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: طی سال گذشته  بیش از 100 جلسه هم اندیشی، آزاداندیشی و محافل فرهنگی درمناسبت های اسلامی وانقلابی، جشن ها وایام شهادت ائمه علیهم السلام با شرکت 20 هزار نفر در دانشکده های این دانشگاه برگزار شده است.
رجایی پور،  ایجاد موکب در مسیر زائرین اربعین حسینی در عتبات عالیات با حضور حدود 70نفر از دانشجویان بسیجی را از اقدامات دیگر حوزه فرهنگی برشمردو گفت: صدور مجوز و حمایت از25 مورد  نشریات دانشجویی و برگزاری جلسات متعدد با هیات تحریریه و مدیران مسئول این نشریات، صدور مجوز27 مورد کانون های فرهنگی دانشجویی و حمایت گسترده مالی و تشکیلاتی از فعالیت های این کانون ها همچون کانون مهدویت، کانون نوپا، کانون امداد ، کانون ایثار و... نیز از سایر اقدامات این حوزه است.
وی، حمایت و پشتیبانی کامل از فعالیت های مجوز دار پنج تشکل سیاسی دانشجویی و دو تشکل استادان در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، هنری ومذهبی را از دیگر فعالیت‌های این حوزه دانست و افزود: احیای طرح حجاب وعفاف در دانشگاه و انجام تذکر، مشاوره درجهت سالم سازی فضای عمومی دانشگاه ورعایت شئونات اسلامی در ساختار ستاد احیای امر به معروف ونهی ازمنکر، برگزاری کارگاههای دانش افزایی ویژه اساتید وکارمندان درموضوعات مختلف مانند تاریخ وتمدن اسلامی، معرفت شناسی، مبانی انقلاب اسللامی ، تفسیر سوره نور ، نمازجماعت و... و حمایت ویژه از برنامه های ستاد اقامه نماز وکسب رتبه برترفعالیت های اقامه نماز استان خراسان رضوی و تشکیل چندین جلسه در سطح واحد و استان با حضور ریاست دانشگاه و مسئولین ستاد اقامه نماز استان  از دیگر اقدامات فرهنگی است که طی این مدت در دانشگاه انجام شده است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به سایر اقدمات فرهنگی اشاره کرد و افزود: انجام فعالیت های مشاوره ای توسط اساتید دفترمشاوره وراهنمایی و برگزاری  800جلسه مشاوره،  انعقادتفاهم نامه فرهنگی با سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی وبهره مندی ازخدمات متقابل، (استفاده مکرر استادان، کارکنان و دانشجویان از هدایای متبرک رضوی ، غذای متبرک حضرت، بازدید از مکان ها و فعالیت های استان قدس رضوی و...)،  برگزاری هفت جشن دانش اموختگی برای دانشجویان دانشکده های معماری ، حسابداری و مدیریت، علوم، الهیات، مهندسی و مامایی با حضور 800 دانش اموخته از فعالیتهای دیگری است که طی این مدت انجام شده است . 
وی، با بیان اینکه اداره کل امور دانشجویی،  نظارت و رسیدگی به امور رفاهی دانشجویان در بخش‌های خوابگاه‌های دانشجویی، سلف سرویس های دانشجویی،  نقل و انتقالات دانشجویی، واگذاری و نظارت بر انتشارت ها و تریاها،  کار دانشجویی، خروج از کشور و چاپ کارت دانشجویی و بر چسبهای ورود و خروج پارکینگ و تسویه حساب را بر عهده دارد، افزود : نقل و انتقال بیش از 509 نفر دانشجو  در  نیمسال دوم تحصیلی 97-96  انجام شده است.
 معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در خصوص فعالیت های  اداره امور تغذیه و سلف سرویس ها، بیان داشت: حدود 189 هزار  پرس غذا طی یکسال گذشته سرو شده و در مراسم های دانشگاه نیز تعداد 12562 پرس غذا پخت و پز و سرو شده است. 
رجایی پور، بازدید بهداشتی از انبارها، آشپزخانه ها،  سلف سرویس ها ی مجتمع آموزشی، دانشکده های علوم، پزشکی، مجتمع آموزشی گلبهارو تریاهای دانشجویی وانبارهای کلی دانشگاه و مبارزه با آفات و آلودگی ها و مراجعه و ارتباط با مراکز بهداشتی درمانی، معاونت غذا و دارو و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و ... را از فعالیتهای دیگر امور دانشجویی عنوان کرد.
وی افزود:  بررسی درخواست های کار دانشجویی  و موافقت با 69 نفر در حوزه های مختلف ،   صدور کارت pvc دانشجویی 4 هزار و 500 نفر و کارت پرسنلی به تعداد 200 نفر  ، صدور تگ وبر چسب پارکینگ به تعداد 90 نفر، تایید درخواست بیش از دو هزار نفر برای خروج از کشور ، 15 موردتخفیفات ورزشی و تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل و  مراجعه تعداد حدود 1500 نفر برای امر مشاوره را از سایر فعالیتهای انجام شده در اداره کل امور دانشجویی ذکر کرد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از حضور 665  دانشجوی خواهر  در خوابگاههای دانشجویی دانشگاه خبرداد و گفت: تعداد 297 ، 98، 200 و 70 دانشجو به ترتیب در خوابگاه امامیه، یاس ، ناظران و مریم سکونت دارند که برای خوابگاههای دانشگاه برنامه های مختلفی از جمله برگزاری اردوهای یکروزه ، مراسم های مذهبی در ایام عزاداری محرم وصفر ، جشن ها و ... انجام می شود.
رجایی پور ادامه داد:  مزایده ها و انجام مراحل اداری واگذاری تریاها و انتشارات دانشکده های مختلف دانشگاه  و کسب درآمد غیر شهریه ای از فعالیتهای دیگر امور دانشجویی عنوان کرد.
وی در ادامه به بیان گزارشی از بخش استانی اداره فوق برنامه ورزشی دانشگاه پرداخت و گفت: بیستمین تقویم ورزشی استان در 20 رشته ورزش قهرمانی و همگانی در دو بخش دانشجویان و اساتید و کارکنان برای سال تحصیلی 96- 97 برگزار شد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد:، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد میزبانی مسابقات ورزشی استانی فوتسال و ورزشهای همگانی و میزبانی مسابقات ورزشی کشوری رشته های والیبال و بدمینتون را در سال 96-97 بر عهده داشته است.
رجایی پور اعزام به مسابقات استانی و کشوری در رشته های مختلف و کسب مدال های اول تا سومی  این مسابقات را از دیگر فعالیتهای فوق برنامه تربیت بدنی برشمرد و اظهار داشت: جشنواره همگانی دانشجویان پسر و دختر، همایش پیاده روی دانشجویان، اساتید و کارکنان ، برگزاری کلاسهای مربیگری ، کلاسهای آموزشی و فوق برنامه، فوق برنامه برای فرزندان پرسنل از دیگر اقدامات امور فوق برنامه تربیت بدنی دانشگاه است که هر ساله برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.