رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام موفق پنجاهمین عمل پیوند قلب توسط دانشگاه در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر داد.

پنجاهمین عمل پیوند قلب در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا باقری افزود: این عمل پیوند بر روی یک بیمار ۵۶ ساله ساکن سبزوار مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته دیروز صورت گرفت. هم اینک حال عمومی بیمار رضایتبخش است و در بخش مراقبتهای ویژه، دوره نقاهت را طی می کند.

وی ادامه داد: قلب اهدایی برای این بیمار، از یک مرد ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به بیمار دچار نارسایی قلبی پیوند زده شد.

رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: مرکز پیوند قلب این دانشگاه که سومین مرکز فعال این حوزه پزشکی پس از دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران در کشور است، شش سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: میزان موفقیت پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۰ درصد و مطابق با استانداردهای جهانی است.

دکتر باقری در ادامه یکی از ویژگیهای منحصر به فرد تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد را کوتاه بودن مدت زمان اسکیمی (وقفه در خونرسانی به عضو) به میزان کمتر از ۶۰ دقیقه ذکر و بیان کرد: این مهم که نشانگر سازماندهی مناسب تیم پیوند قلب است.

وی گفت: در چارچوب هر مورد اجرای عمل پیوند قلب، از زمان بستری بیمار تا ترخیص حدود ۱۰۰ نفر شامل پزشک، پرستار، کادر درمانی و پشتیبانی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.