۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 631653

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به فرصت ثبت‌نام در آزمون دکتری ۹۸ تا روز دوشنبه ۱۲ آذر ۹۷ گفت: این آزمون روز جمعه سوم اسفند برگزار می‌شود.

 ضوابط ثبت‌نام در آزمون دکتری ۹۸

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حسین توکلی در مورد ضوابط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ گفت:‌ ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری سال ۹۸ دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد و موسسات غیردولتی از دیروز سه‌شنبه ۶ آذر آغاز و تا روز دوشنبه ۱۲ آذر ۹۷ ادامه دارد.

وی افزود: هریک از دواطلبان بعد از مطالعه دقیق دفترچه راهنما، تنها رشته امتحانی خود را متناسب با عنوان کارشناسی ارشد انتخاب و ضمن ثبت‌نام برای این رشته در آزمون آن شرکت کنند.

توکلی گفت:‌داوطلبان باید تمام ضوابطی که در دفترچه راهنمای ثبت‌نام اعلام شده است را مدنظر قرار دهند و با آگاهی کامل نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلب باید وجه ثبت‌نام را به مبلغ ۶۰ هزار تومان به صورت اینترنتی پرداخت کند همچنین همانند سال‌های گذشته از طریق پیام کوتاه تمام فرایند آزمون را اطلاع‌رسانی می‌کنیم و اگر داوطلبی علاقه‌مند به آن است باید هنگام ثبت‌نام آن را اعلام و مبلغ مورد نظر آن را هم واریز کند.

وی با اشاره به اینکه هر سال برای پرداخت وجه ثبت‌نام آزمون برآورد هزینه می‌کنیم که باید در هیئت دولت تصویب و به ما ابلاغ شود، عنوان کرد: برای امسال منتظر ابلاغ دولت هستیم و اگر رقم ثبت‌نام در آزمون دکتری ۹۸ افزایش پیدا کرد و بیشتر از مبلغ فعلی بود آن را اعلام خواهیم کرد و داوطلب باید مابه‌التفاوت آن را واریز کند.

توکلی بیان کرد:‌ با توجه به برنامه زمانی پیش‌بینی شده کارت ورود به جلسه آزمون از روز ۳۰ بهمن بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید از ۳۰ بهمن تا دوم اسفند ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند. آزمون دکتری سال ۹۸ در هفت گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی روز جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان گفت: سوالات استعداد تحصیلی و زبان برای تمام داوطلبان مشترک است و در بحث دروس تخصصی سوالات از مجموعه دروس تخصصی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی می‌شود که دروس اختصاصی دارای ضریب ۴ و عمومی دارای ضریب یک است همچنین منابع آزمون دکترای سال ۹۸ نسبت به گذشته تغییری نکرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.