معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: امروز که نخستین سالگرد راه اندازی شبکه زیارت در خراسان رضوی است، به‌طور همزمان رادیوی سراسری زیارت در استان‌های قم و فارس نیز فعالیت خود را آغاز کردند.

افتتاح همزمان رادیو زیارت در استان‌های قم شیراز با نخستین سالگرد بهره‌برداری از رادیو زیارت خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، علی دارابی ظهر امروز در مراسم یک سالگی افتتاح رادیو سراسری  زیارت که در سالن رضوان صداو سیمای خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در یک سالگی رادیو سراسری زیارت، رادیوی ۲۴ ساعته است که برای افزایش توسعه دانش عمومی و زیارتی مردم تأسیس شده است.

معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به‌اینکه پیام رادیو سراسری زیارت صدور پیام اخلاق و معنویت است، ادامه داد: این رادیو معرفت‌افزایی، آگاهی‌بخشی گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) و ارتقای سطح معنوی، نشر و  رشد معارف دینی و معارف اهل بیت (ع) به‌ویژه فرهنگ رضوی را نیز مورد توجه قرار می‌دهد. 

وی تصریح کرد: امروز رادیو سراسری زیارت را در شهرهای زیارتی شبراز و قم همزمان افتتاح می‌کنیم و در سالگرد رادیو سراسری زیارت شاهد فعالیت تیمی جوان و همدل در کنار زنان و مردان باتجربه هستیم که با کمترین امکانات، کارهای بزرگی را انجام دادند.

دارابی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی ما برای جذب مخاطب، افزایش آن و حفظ مخاطب کنونی این است که همواره مطالعه، پژوهش و برنامه‌ریزی داشته باشیم، متذکر شد: مخاطب سرمایه اصلی رسانه‌ها بوده، اولویت در رادیو زیارت باید نسل جوان باشد، همچنین، لازم است، جمعی از نخبگان و افراد کاربلد در این رادیو حضور داشته باشند که برای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها آماده‌سازی کرده تا رادیو زیارت بتواند در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان، محرم با تولید برنامه‌های جذاب، نیازهای مخاطبان خود را پاسخگو باشد.

معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: محتوای برنامه‌های باید مستدل، باورپذیر عقلانی و بدون هر گونه حاشیه و خرافه‌گویی باشد.

وی با اشاره به‌اینکه مسئله افزایش مخاطب یک ضرورت است که به‌دلیل تنوع و تکثر رسانه‌ها باید به این امر توجه شود، ادامه داد: در حال حاضر، ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی به‌بیش از ۳۵ زبان فراملی برنامه پخش می‌کند که فقط تا این لحظه  تعداد شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای که علیه انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کنند به‌بیش از ۳۰۰ شبکه افزایش پیدا کرده است.

دارابی متذکر شد: پدیده‌ای به‌نام فضای مجازی را شاهد هستیم که به‌عنوان ابررسانه ایفای نقش می‌کند و رادیو برای اینکه شنیده شود و برای اینکه مخاطب آن پایدار و مانا باشد باید شبانه‌روز تلاش کند و برنامه‌ریزی برای افزایش و جذب مخاطب انجام دهد.

معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه همکاری‌های برنامه‌ای و تولیدات مشترک با کشورهای مختلف مسلمان باید در حوزه رادیو سراسری زیارت در دستور کار قرار بگیرد، اضافه کرد: اداره‌کنندگان رادیو سراسری زیارت باید جوانان باشند، همچنین، قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در برنامه‌سازی‌های رادیو زیارت در اولویت قرار داشته باشد، با حضور کارشناسان برجسته باید در برنامه‌سازی محتواهای غنی را برای مخاطبان و شنوندگان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایده‌های نو، خلاقانه و مبتکرانه می‌تواند رادیو سراسری زیارت را از کلیشه نجات دهد در عصر نفس‌گیر عصر رسانه‌ای تلاش کند، متذکر شد: شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی رادیو زیارت با مشارکت موثر در  استان‌های مختلف و صاحب‌نظران باید قرارگاه فرماندهی رادیو زیارت تشکیل داده، چشم‌انداز آینده را ترسیم و تدوین کنند، افق رادیو سراسری زیارت بین المللی است.

دارابی گفت: رادیو  سراسری زیارت در جوار حرم مطهر رضوی ایجاد و راه‌اندازی شد که هم فرهنگ و معارف رضوی را بیشتر به‌دنیا بشناساند و هم از توانمندی‌های این مجموعه بتوانیم به‌بهترین نحو استفاده کنیم.

برای چابک‌سازی رادیو زبارت اقدامات خوبی انحام شده است

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: یکی از حوزه‌های مهم جامعه دینی و اسلامی ما ارزش و ضرورت معرفتی زیارت است که در زمینه صیانت و ارتقای این مهم این شبکه رادیویی ایجاد شد، تلاش ما این بود که شبکه‌ای تخصصی با رویکرد معنوی و اعتقادی مرتبط با تولید محتوای جذاب و موثر برای زائرین و مجاورین راه‌اندازی شود و با توجه به‌نقش مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی و معنوی جهان اسلام، ضرورت آن حساس می‌شد.

محسن نصرپور افزود: فرایند و عملیات راه‌اندازی رادیو سراسری زیارت هم‌تراز با شبکه‌های رادیویی کشور پس از صدور مجوز در ۲۰ مهر سال ۹۶ به‌صورت آزمایشی افتتاح شد.

وی ادامه داد: شرط بقای رادیو به‌روز بودن، در لحظه بودن، ایجاد شرایط مناسب برای مخاطبان و بهره‌گیری از نیروی انسانی آن است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه برای چابک‌سازی رادیو زبارت اقدامات خوبی انحام شده است، افزود: یکی از ویژگی‌های خوب این رادیو، برون‌سپاری است که بیش از ۵۹ درصد برنامه‌های رادیو برون‌سپاری شده و توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

پخش بیش از ۹ هزار برنامه در رادیو سراسری زیارت

 مدیر رادیو سراسری زیارت نیز در ادامه این مراسم گفت: در مدت هشت ماه که از فعالیت رسمی رادیو زیارت می‌گذرد  با بخش ۲۴ ساعته برنامه‌های رادیو زیارت، ۹ هزار و  ۶۰۰ برنامه برای مخاطبان رادیو سراسری زیارت پخش شده است.

سید مرتضی امیری افزود: در این مدت که از فعالیت رادیو زیارت می‌گذرد از سراسر کشور،  ۱۸ هزار تماس تلفنی داشته‌ایم که نشان‌دهنده ارتباط خوبی بوده که در این مدت برقرار شده است.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.