نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: توقع ما از دولت این است که هر تصمیمی که می‌خواهد بگیرد، حتما در خصوص آن با فعالان بخش خصوصی که نماد آن اتاق بازرگانی است، مشاوره داشته باشد چون این امر برای سرمایه‌گذار بسیار مهم است.

دولت در تصمیمات خود با فعالان بخش خصوصی مشورت کند
به گزارش قدس آنلاین ، حسین محمودی خراسانی امروز در نشست خبری ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود مستمر محیط کسب و کار در 21 و 22 آذر ماه در اتاق بازرگانی خراسان رضوی با حضور ریاست اتاق ایران، اساتید دانشگاه، فعالان اقتصادی و نخبگان و فعالین بخش خصوصی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این همایش با همکاری اتاق‌های ایران، تهران، اصفهان، شیراز، کرمان و تبریز با محوریت دیپلماسی اقتصادی و ثبات اقتصادی، سیاست‌های ارزی و ثبات اقتصادی، نقدینگی، کنترل تورم و ثبات اقتصادی، نرخ سود بانکی و ثبات اقتصادی و ساختار مالی دولت و ثبات اقتصادی برگزار خواهد شد.
محمودی بیان کرد: یکی از برجستگی‌های این همایش این است که از بدنه دستگاه‌های اجرایی که تصمیم‌گیر هستند و ارتباط مستقیمی با فعالان اقتصادی دارند، دعوت به عمل خواهد آمد. علاوه بر مسئولان، از کارشناسان بخش دولتی نیز دعوت خواهد شد تا مشکلاتی که فعالان اقتصادی دارند به صورت رو در رو عنوان شود. امیدواریم بعد از برگزاری این همایش نتایج خوبی حاصل شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که در هر سالی که همایش برگزار می‌شود، نتایج سال قبل را ارائه می‌دهیم. این همایش حتما اثر داشته اما نمی‌توان بیان کرد که اثر آن صد در صدی بوده است. ما در این همایش حداقل بین 50 تا 60 درصد به اهداف خود رسیده ایم و نتایج ملموسی نیز داشتیم.
وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها فضای کسب و کار سخت‌تری دارد، عنوان کرد: دستورالعمل‌ها و قوانین در استان خراسان رضوی همچون سایر شهرها و استان‌های دیگر است.
 محمودی ادامه داد: ما از مسئولان استان توقع داریم که بستر تعامل بیشتر بین بخش خصوصی و سازمان‌های ذی ربط را فراهم کنند چون این تعاملات در استان ما کمتر است. تقاضای ما از تمام سازمان‌ها همین است. البته تاکنون هرچه پیش رفتیم، این تعامل نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های ما اجرای قوانین بهبود مستمر محیط کسب و کار است. اگر این امر توسط سازمان‌های دولتی اجرا شود، بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی حل خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل بسیار مهم برای یک فعال اقتصادی در تصمیم‌گیری، ثبات اقتصادی است، تصریح کرد: حداقل باید مقرراتی که قصد ابلاغ آن را دارند، تداوم داشته باشد. نباید مقررات و دستورالعمل‌ها فی‌البداهه باشد.
محمودی اضافه کرد: توقع ما از دولت این است که هر تصمیمی که می‌خواهد بگیرد، حتما در خصوص آن با فعالان بخش خصوصی که نماد آن اتاق بازرگانی است، مشاوره داشته باشد تا یک فعال اقتصادی بتواند برای یک سال تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی انجام دهد زیرا این امر برای سرمایه‌گذار بسیار مهم است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از مسایل مهمی که این همایش پیگیری می‌کند، حفظ اشتغال پایدار است که ما باید اشتغال پایدار موجود را حفظ کنیم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.