کارگردان نمایش «تو می‌مانی و چشم‌ها» که در جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد، گفت: جشنواره تئاتر مقاومت سکویی برای عرضه کارهای ارزشی و آزمون خوبی برای محک زدن و آشنایی جوانان با این سبک از تئاتر است.

"تو می‌مانی و چشم‌ها" جدال یک رزمنده میان بخشش و انتقام است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، رضا حیاتی کارگردان نمایش «تو می‌مانی و چشم‌ها» که در جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد گفت: جشنواره تئاتر مقاومت سکویی برای نشان دادن کارهای هنری ارزشمند دفاع مقدس و مقاومت است و آزمون خوبی برای محک زدن و آشنایی جوانان با این سبک از تئاتر است.

وی با معرفی اعضای گروه تئاتری خود درباره چگونگی گزینش آنها برای این نمایش توضیح داد: سه نقش اصلی که بر نمایش محوریت دارند و دیگر بازیگران نمایش براساس سن، شخصیت و نوع بازی انتخاب شدند.

حیاتی درباره داستان  «تو می‌مانی و چشم‌ها» گفت: نمایشنامه داستان پزشک رزمنده‌ای است که دوران اسارتش را در زمان جنگ پشت سر گذاشته و پس از گذشت سال‌ها در بیمارستانی مشغول به خدمت است. خانواده او برای زیارت به کربلا می‌روند و در راه بازگشت گرفتار حمله تروریستی شده و به شهادت می‌رسند.

وی در ادامه افزود: زمانی که دکتر خبر حمله تروریستی و شهادت خانواده‌اش را می‌شنود، دچار آشفتگی روح و روان شده و برای رسیدن آرامش راهی حرم امام رضا(ع) می‌شود، از قضا در بازار رضا، به یک عراقی که سال‌ها قبل او را اسیر و دوستانش را به شهادت رسانده بود، بر می‌خورد و او را تا هتل تعقیب و سعی در کشتن او با ماشین می‌کند که به هدفش نمی‌رسد، وی او را همراه خود به خانه می‌برد و با وجدان خود برای کشتن و یا زنده نگه داشتن او در جدال است.

کارگردان نمایش «تو می‌مانی و چشم‌ها» با اشاره به انتظارات خود از جشنواره مطرح کرد: جشنواره تئاتر مقاومت جزء معتبرترین جشنواره‌های کشور است زیرا کارهای موضوعی و تخصصی خاص در آن شرکت می‌کنند که سطح کیفی جشنواره را بالا می‌برد. جشنواره تئاتر مقاومت فقط با موضوع دفاع مقدس نیست، در موضوع مقاومت به کارهای دیگر از جمله استکبار، تهاجم فرهنگی و... می توان پرداخت، اگر هر سال جشنواره برگزار شود کمک به بهبود رویکرد جشنواره و بازدهی و مخاطب بیشتر خواهد کرد.

وی درباره تجربه حضور در دوره های قبلی جشنواره گفت: در دوره‌های قبلی جشنواره به عنوان بازیگر شرکت کرده بودم.

حیاتی درباره منشاء علاقه خود به بازی در نمایش‌های دفاع مقدس گفت: واقعه دفاع مقدس و جنگ را در کودکی احساس کرده‌ام و زمانی که نمایشی تحت این عنوان بازی و کارگردانی کردم، وارد بطن ماجرا شده و آن را لمس کردم، به همین سبب کار در این حیطه را دوست دارم.

شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری امیر نصیر بیگی و با همت بنیاد فرهنگی تئاتر روایت از۶ تا ۹ آذر در تهران برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.