منابع رسانه‌ای اعلام کردند که ولیعهد عربستان سعودی، که به دلیل جنایت‌های حقوق بشری‌اش تحت فشار جامعه مدنی قرار دارد، در جریان سفرش به آرژانتین، ترجیح داده است در مقر سفارتخانه کشورش اقامت داشته باشد.

 اقامتگاه بن‌سلمان در آرژانتین؛ چرا ولیعهد سعودی به هتل نرفت؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرنگار شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در آرژانتین، با بیان این‌که قرار بود «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در جریان حضورش در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین در هتل «فورسیزن» مقیم شود، ترجیح داد که در مقر سفارتخانه کشورش به‌سر برد.

خبرنگار الجزیره خاطرنشان کرد که بن‌سلمان پس از دریافت نظرات تیم امنیتی‌اش و مقام‎‌های آرژانتین، تصمیم گرفت به جای اقامت در هتل لوکس و فاخر فورسیزن، در مقر سفارتخانه کشورش مقیم شود؛ چرا که نگرانی‌هایی درباره اعتراضاتی، که ممکن است در مقابل ساختمان هتل علیه این شاهزاده شکل بگیرد، وجود دارد.

وی افزود، شماری از تظاهرات‌کنندگان در جریان ورود محمد بن‌سلمان به مقر سفارتخانه، تجمع کردند و شعارها و فریادهایی در ضدیت او سر دادند.

به گفته خبرنگار الجزیره، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارتخانه سعودی بعد از ورود ولیعهد به آن اتخاد شده است، و نیروهای ویژه نیز محافظت از این ساختمان را بر عهده گرفته و جاده‌های منتهی به آن را مسدود، و همچنین موانعی در آنجا ایجاد کرده‌اند.

نصب کردن شیشه‌های ضد گلوله بر پنجره‌های اصلی ساختمان سفارت جهت رویارویی با هرگونه خطری که ممکن است این شاهزاده جوان را در دوران اقامتش در سفارتخانه تهدید کند، از جمله این تدابیر امنیتی است.

طبق این گزارش، ولیعهد عربستان سعودی در ادامه سفر خارجی خود، عصر دیروز برای مشارکت در نشست رهبران گروه «جی 20» در آرژانتین، وارد پایتخت این کشور شد. این نخستین تور خارجی بن‌سلمان از زمان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان در کنسولگری کشورش در استانبول در دوم اکتبر، محسوب می‌شود.

سفر ولیعهد سعودی به آرژانتین در حالی انجام می‌شود که دیدبان حقوق بشر، روز گذشته ولیعهد عربستان را خطاب قرار داد و نوشت، دست عدالت کوتاه نیست و ممکن است در آرژانتین به خاطر جنایت‌هایش گریبان او را بگیرد.

پیشتر دیدبان حقوق بشر از آرژانتین خواسته بود با استفاده از بند مربوط به جرایم جنگی در قانون اساسی این کشور درباره نقش بن سلمان در جنایت‌های ضد بشری در یمن و قتل خاشقجی تحقیق کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.