بسیاری از سکه و طلاهایی که در خانه‌ها نگهداری می‌شد با کاهش قیمت به بازار عرضه و­ باعث کاهش قیمت ­­شد.

میل به خرید طلا و سکه کاهش پیدا کرده و فروشنده در بازار زیاد است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد کشتی آرای درباره سیر نزولی قیمت طلا، سکه و ارز­ در یک هفته گذشته گفت:­ با وجود اینکه در هفته گذشته قیمت جهانی طلا ­با نوسان همراه بود اما در اوایل هفته در بازار داخلی روند قیمت سکه،­­ طلا ­و ارز­ کاهشی بود و بدلیل ­اقدامات­ و سیاست های ارزی­ بانک مرکزی­،­ قیمت ارز روزانه کاهش داشت و بطور مستقیم­ روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: قیمت سکه در اویل هفته،­ ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که تا پایان هفته روز پنجشنبه­ به ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ­تصریح کرد: ­با ورود سکه های نگهداری شده در خانه ها­ به ­بازار، قیمت ها کاهش یافت ­بطوریکه قیمت­ نیم سکه در اول هفته ­­­۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود ­در پایان هفته به ۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان،​ ربع سکه ­از­ ۱ میلیون و ۲۰۰­ هزار تومان­ به ۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان،­ طلای یک گرمی از ۶۶۰­ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان ­و طلای ۱۸ عیار نیز از ۳۷۰ هزار تومان­ به ۳۴۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: پیش بینی ما این است اگر­ سپرده هایی که در چند ماه گذشته تبدیل به سکه و ارز شده بود دوباره به دلیل کاهش­ قیمت وارد بازار شود ­قیمت ها­ روند کاهشی پیدا می کند.­

وی ادامه داد: میل به خرید طلا و سکه کاهش پیدا کرده و فروشنده در بازار زیاد است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.