خراسان جنوبی-حجت الاسلام علی اکبر حدادیان گفت:  سال ۹۷ سالی است که به شکرانه خداوند در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم و باید سعی کنیم برای برپایی هرچه باشکوه تر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کنیم .

چهل سالگی انقلاب اسلامی اوج قدرتمندی اسلام و افزایش وحدت جهانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،"حجت الاسلام علی اکبر حدادیان" امام جمعه موقت بشرویه،ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بشرویه که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان برگزار شد با اشاره به آداب اسلامی در ترویج صله رحم و ارتباط مناسب برادران دینی با یکدیگر خاطرنشان‌کرد :انجام صله رحم به خصوص با اقوام و آشنایان با زیربنای مهر و محبت صورت می گیرد که در دین مبین اسلام سفارش  شده است .

امام جمعه موقت بشرویه افزود: آقا رسول الله در هنگام هجرت از مکه به مدینه مردم را به آیین های معنوی سفارش کردند که از جمله آن می‌توان به رفتار مناسب و حسنه برادران دینی با همدیگر اشاره کرد .

وی افزود :از دیگر توصیه های رسول خداوند سفارش برای اطعام مستمندان و فقرا است و همچنین برپایی اقامه نماز شب از دیگر سفارشاتی است که در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است .

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به احادیث حضرت رسول الله سلام الله هم بیان کرد :همه اقشار و افراد جامعه چه آنهایی که در قید حیات هستند و چه آنهایی که بعدا به دنیا خواهند آمد باید مسئله صله رحم را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: از اعمالی که جان دادن را هنگام مرگ آسان می‌کند خوش رفتاری و احسان با والدین و اقوام است.

حدادیان در ادامه خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به مناسبت های هفته به حرکت نهضت میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: این عالم و مجاهد مبارز با احساس خطر از سوی  متجاوزان برای رضای الهی و نشر احکام دینی نهضتی را با عنوان نهضت جنگل یا میرزا کوچک خان به راه انداخت هرچند که در مسیر پیروزی این نهضت هم با فتنه گری نفوذی‌ها به انحراف کشیده شد و او را به شهادت رساندند.

 حدادیان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت:  سال ۹۷ سالی است که به شکرانه خداوند در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم و باید سعی کنیم برای برپایی هرچه باشکوه تر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کنیم  چرا که چهل سالگی انقلاب اسلامی اوج قدرتمندی اسلام و افزایش وحدت جهانی است.

وی تصریح کرد :سالهاست که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا وحدت و همدلی در بین کشورهای اسلامی را از بین ببرند ولی این وحدت به برکت خون مقدس شهدا و رهبری مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خامنه ای بیشتر می شود.

امام جمعه موقت بشرویه در ادامه با اشاره به برگزاری همایش عظیم وحدت های کشورهای اسلامی هم گفت :در چند روز گذشته که همایش بزرگ وحدت کشورهای اسلامی برگزار شد محوریت ترویج فرهنگ خداشناسی و خدامحوری بود و علیرغم مخالفت‌های دشمنان و معاندین این وحدت روز به روز در حال افزایش است.

حدادیان با اشاره به فضیلت های زیارت حضرت معصومه  در قم، گفت: حرم حضرت معصومه در شهر مقدس قم محل زیارتگاه و مقصد دلهای پاک و علاقمندان به ساحت مقدس اهل بیت است که آن حضرت زمانی که به سوی ایران حرکت کردند در زمان آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام مورد حمله دشمنان قرار گرفتند و  به شهر قم منتقل شدند .

وی افزود: هر کس مشتاق زیارت حرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله است در قم حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند چراکه اجر و پاداشی بسیار بالا دارد.

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به ویژگی های شهر قم هم گفت :درباره شهر قم احادیث زیادی وارد شده که مردی از اهل این شهر قیام می‌کند و برای احیای دین به پا می خیزند و مردان هم تا حد جانفشانی از حرکت وی حمایت کرده که در ردیف شهدا قرار می گیرند؛ در این راستا می‌توان به شهید مدرس اشاره کرد زمانی که احساس کرد باید برای احیای اسلام قیام کند در دوره حکومت رضاخانی و سلطه انگلیسی ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.