همدان- محسن هاشمی گفت:  اعضای شورا  و نیروهای شهرداری و نمایندگان به فکر توسعه شهر و استان هستند و این فضای همدلی و وفاق را کمتر در تهران داریم و بیشتر درگیر مسایل سیاسی هستیم.

فضای همدلی موجود بین اعضای شورا و نیروهای شهرداری شهر همدان کمتر در تهران دیده می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن هاشمی رئیس مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در همدان اظهار داشت: هم‌افزایی و همکاری فضای خوبی در استان همدان ایجاد شده است به طوری که همه اختلاف‌ها را کنار گذاشته و به فکر توسعه شهر هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اعضای شورا  و نیروهای شهرداری و نمایندگان به فکر توسعه شهر و استان هستند و این فضای همدلی و وفاق را کمتر در تهران داریم و بیشتر درگیر مسایل سیاسی هستیم.

هاشمی بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری مناسبی دارد که  سرمایه کلانی برای توسعه و عمران استان و شهر همدان است.

وی گفت: هر چند روزهای آتی شاهد برگزاری روز مجلس هستیم اما با تعداد پر شمار اعضای شوراهای شهر و روستا دیگر مجلس تنها نماد مردم‌سالاری در ایران نیست و نهاد مردمی شورا بزرگترین نهاد در این حوزه است. اما نهاد مردمی اکنون باچالش های زیادی مواجه است. و دایم به شکل‌های مختلف قدرتش را تضعیف می کنند.

هاشمی گفت: نمایندگان خواهان جلب رضایت مردم هستند و باید با تقویت جایگاه شورا و مدیریت شهری این رضایت را کسب کنند چرا که نارضایتی مردم مشروع نبودن نظام را موجب می شود که بسیار خطرناک است. رضایت مردم هم با ارایه خدمات مناسب و قانونی توسط شهرداری ها فراهم خواهد شد.

وی از چالش های پیش روی دیگر شورا ها  و مدیریت شهری را قانون منع بکارگیری بازنشستگان عنوان کرد و  گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد این موضوع تکرار نشود.

همچنین افزایش هزینه ها  و وتورم اجرای طرح های شهری موضوع مهمی است که نه مجلس و نه دولت به آن حساس هستند و در سال آینده مشکل بزرگی را پیش روی مدیریت شهری قرار خواهد داد. باید با تصویب قوانین این چالش را کاهش داد و مدیریت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.