با حضور دبیر کل خانه کارگر ، اولین آکادمی سالمندان کشور در مشهد افتتاح شد.

اولین آکادمی سالمندان کشور در مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین ،  محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس در مراسم افتتاح اولین آکادمی سالمندان کشور که با حضور و استقبال بازنشستگان در مشهد برگزار شد گفت :پدیده پیری نزد ما ایرانیان به دوگونه دیده می‌شود عده ای بویژه در اشعار فارسی  کهنسالی را حد تعالی انسان می‌دانند .

وی ادامه داد: عده‌ای نیز برگرفته از مثل‌های ایرانی پیری و کهنسالی را  همان بازنشستگی و از کارافتاده‌ ای تلقی می‌کنند.

وی افزود در حال حاضر بیش از ۷میلیون بازنشسته در کشور داریم که حدود ۹/۳ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند و در همین راستا و  بهره‌مندی از تجربه و جلوگیری مشکلات احتمالی این قشر راهکارهای مناسب را باید برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد باید بتوانیم باعارضه پیری و کهنسالی بامراقبت و پیشگیری مقابله کرد و ضرورت احساس خوشبختی در این سنین امری اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد : دغدغه کلی ما با توجه به جمعیت کثیر بازنشستگان  خدمت مناسب به آنان  بود و از دو سال قبل فکر تاسیس مرکزی مختص درکنار سایر مراکز خانه کارگر که به افراد عضو خدمت ارائه می‌کنند را داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت : این اولین کار سازمان یافته‌ای است که انجام می‌شود و کمیسیون اجتماعی مجلس پشتیبان این قضیه است.  البته  امیدوارم تربیت بدنی و تامین اجتماعی و بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط هم  پای کار بیایند .

محجوب افزود : افتتاح اولین آکادمی سالمندان در مشهد مقدس هم در همین راستا بود که با همفکری و همراهی همکاران خراسان رضوی بهره‌برداری از آن آغاز شد.

دبیرکل خانه کارگر گفت: دراین مرکز مهارت‌های مختلف آموزشی سلامت و ورزشی به بازنشستگان عضو ارایه خواهد شد.

  در این مراسم رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی، یارمحمدی مجری دوره‌های آموزشی خانه کارگر مشهد و خانم  تقوی مدیر این آکادمی  در  گزارش‌های جداگانه روند شکل گیری و ارائه خدمات مرکز را تشریح کردند.

منبع : ایلنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.