مدیر گروه امور هنری استان خراسان رضوی گفت: برخی دستگاه های دولتی و نیمه دولتی فعالیت های موازی با آموزشگاه های آزاد هنری استان انجام می دهند که از منظر رعایت حقوق شهروندی هنرمندان و رویکرد اقتصاد هنر در بخش غیر دولتی قابل بررسی است.

 ۲۸۰آموزشگاه هنری و سینمایی در استان فعالند/موازی کاری و آموزش های غیر مجاز،دو مخاطره ی جدی مدیران آموزشگاه هاست

جواد روشندل در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: نقش آموزشگاه های آزاد  هنری که با دریافت مجوزهای قانونی به تربیت و آموزش هنرجویان در رشته های مختلف همچون هنرهای تجسمی، سینمایی، موسیقی، هنرهای نمایشی  و سایر رشته ها می پردازند باید مورد توجه قرار بگیرد تا با رونق بخشی به فضای کسب و کار در حوزه هنر، اقتصاد هنر تحقق یابد و قطعا ستاده و نتیجه آن توسعه وترویج هنر بر محور بخش غیر دولتی خواهد بود.
وی تصریح کرد: تاکنون ۳۳۵ مجوز آموزشگاه هنری در استان صادر شده است که بیش از ۲۸۰ آموزشگاه از این تعداد در حال حاضر فعالند و سایر آنها نیمه فعال یا تعطیل می باشند .
روشندل افزود: به جز آموزشگاه موسیقی که برای دریافت مجوز پس از تایید استان درخواست ها به تهران ارسال می شود برای صدور مجوز برای سایر رشته ها شورای رسیدگی و نظارت  استان تصمیم گیری می کند و پس از تایید شرایط لازم  درخواست کنندگان ، مجوز آموزشگاه ها برای مدت یک سال صادر می شود که پس از گذشت این زمان به منظور تایید مجوز برای مدت پنج سال  درخواست ها به دفتر توسعه و ترویج هنرهای تجسمی در تهران ارسال می گردد ومنتج به صدور مجوز ۵ ساله می گردد .
وی با بیان اینکه ۱۱۲ آموزشگاه آزاد هنری استان  در شهر مشهد فعالیت دارند ، ادامه داد: با توجه به نقش نظارتی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری در هر شهرستان توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان انجام می شود و چنانچه ضرورت و نیازی برای نظارت شورای استان باشد،این شورا  به وظایف ذاتی خود عمل خواهد کرد .
روشندل اظهار داشت:  موازی کاری و آموزش های غیر مجاز ،دو مخاطره ی جدی مدیران آموزشگاه هاست که امیدواریم با تکیه بر قانون مصوبه ی ۴۷۷و ۴۸۳ آیین نامه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله مرتفع گردد .
 روشندل با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران اموزشگاه ها و فعال شدن سامانه تمدید و صدور کارت صلاحیت تدریس جهت مربیان و مدرسان در اینده ای نزدیک افزود : در تعامل با دستگاه های تاثیر گذار در حوزه ی هنر پیگیری هاو تعاملاتی انجام شده تا مشکلات فضاهای اموزشی بررسی و بر طرف  گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.