ساده و بی‌مقدمه باید همین ابتدای مطلب بگویم ناخواسته و بی‌آنکه بدانیم مهرورزی را فراموش کرده‌ایم و دلیل این ادعا هم این است که به محض شنیدن یک مورد از مهربانی در هر شکلی ذوق زده می‌شویم و دلمان می‌خواهد به هر نحو شده ما هم وارد ماجرا شویم.

اجرای قانون مهربانی به جای بخشنامه‌های سرد در شرکت گاز گناباد

اینکه از گذشته‌های دور مردمان پارسی و ایران زمین به مهرورزی مشهور بوده‌اند بر کسی پوشیده نیست، اما زندگی به سبک جدید و مشغله‌های عصر حاضر همه را مشغول خود کرده و اندکی از این خصلت دیرینه خود دور افتاده‌ایم وبا این حال همواره شاهد اتفاقات شیرینی هستیم که نمی‌گذارد یادمان برود اینجا سرزمین مهربانی‌ها و مهرورزی هاست.

یکی از همین خبرهای خوش دنیای مهربانی مربوط به تصمیم زیبایی است که تعدادی از کارکنان یکی از ادارات گناباد گرفته‌اند وماجرا از این قرار است که رئیس شرکت گاز این شهر و کارکنانش به جای آنکه بر اساس بخشنامه‌های دولتی (که البته قانون است و باید به آن احترام گذاشت) با مشترکان بدهکار خود برخورد نموده و گازشان را قطع کنند تصمیم می‌گیرند تا خودشان قبوض مشترکان نیازمند را پرداخت نمایند و نگذارند سرمای احساس تنهایی وبی همدمی بیشتر از سرمای زمستان همشهریانشان را آزار دهد.

اینکه چنین کار پسندیده‌ای انجام می‌شود جای قدردانی دارد فارغ از اینکه قبض یک مشترک یا صد مشترک پرداخت شود چراکه برای همه ما تذکر است تا یادمان نرود همین روزها اوضاع بر وفق مراد است و مشکلات آنچنانی نداریم و به اصطلاح درمانده نیستیم عده‌ای هستند که در رفع نیازهای اولیه زندگیشان مانده‌اند و با ۲۰ یا ۵۰ هزار تومان می‌شود قبض گاز یا برق همسایه نیازمندی را داد و یک ماه دیگر خانه‌اش را گرم نگه داشت و بی شک گرمایی که در دل او از مهربانی ما روشن می‌شود تا ابد علاوه بر او خودمان را نیز دلگرم زنده بودنمان می‌کند وذوق مهرورزی هر روز بیشتر و بیشتر در وجودمان نفس می‌کشد.   لذا به همین بهانه و تنها برای ادای دینی به این حرکت زیبا با اکبر نجاتی رئیس گاز ناحیه گناباد گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه خلاصه آن را می‌خوانید.

او می‌گوید: هر چند همه اقشار جامعه ما همواره به رعایت قانون توجه دارند و نسبت به پرداخت حقوق دولتی و عمومی در بخش‌های مختلف حساس هستند، اما آنچه به ما اثبات شده افراد نیازمند و آن هایی که توان مالی کمتری دارند مقیدتر و مسئولیت پذیر تراز بسیاری از افراد هستند ودغدغه جدی دارند تا مبادا به یک دستگاه خدمات رسان بدهکار باشند.

وی می‌افزاید: این دسته از شهروندان با اولین اخطار دستگاه‌های مربوطه نظیر شرکت گاز مراجعه می‌کنند و صادقانه علت عدم پرداخت قبوض خود را بیان می‌کنند؛ لذا با همفکری و همکاری همکاران خود تصمیم گرفتیم تا به صورت مشارکتی تعدادی از این قبوض مشترکان نیازمند را پرداخت کنیم.

وی تأکید می‌کند که در شرکت گاز از گذشته‌ها رفتارهایی از این دست روال بوده و به اشکال مختلف رعایت حال افراد نیازمند می‌شود به طور مثال در بسیاری از ادارات گاز شهرستان‌ها صندوق‌هایی به همین منظور وجود دارد که مبالغ جمع آوری شده صرف پرداخت قبوض افراد نیازمند می‌شود؛ لذا این تصمیم کار جدیدی در شرکت گاز نیست؛ اما بدون اینکه بخواهیم این بار رسانه‌ای شده است.

نجاتی ادامه می‌دهد: متأسفانه تعدادی از مشترکان در تمامی شهرها واز جمله گناباد هم هستند که به لحاظ مالی توانایی لازم را دارند، اما از پرداخت حقوق دستگاه‌های خدمات رسان سهل انگاری می‌کنند و حتی به اخطارهایی این مجموعه‌ها هم توجهی ندارند، اما نمی‌دانند اگر حقوق دستگاه‌های خدمات رسان پرداخت شود و کسری نداشته باشد امکان خدمات رسانی مطلوب‌تر فراهم می‌شود وخودشان بهره‌مند می‌شوند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.