رئیس‌جمهور روسیه، جمعه در آرژانتین خواستار انجام تمامی اقدامات لازم برای حفظ «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه موسوم به ۱+۴ شد.

درخواست پوتین برای انجام تمام اقدامات لازم جهت حفظ برجام

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، جمعه در آرژانتین خواستار انجام تمامی اقدامات لازم برای حفظ «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه موسوم به ۱+۴ شد.

پوتین در نشستی که در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین میان نمایندگان کشورهای گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) انجام شد گفت: «به منظور جلوگیری از موج تازه تنش‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران تمام اقدامات ممکن بایستی برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک» انجام شوند. 

«برنامه جامع اقدام مشترک» تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند را در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجدداً اعمال خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.