سردار کریمی از اجرای قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

اجرای قانون جریمه مشمولان غایب تا پایان سال ۹۷

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: قانون جریمه مشمولان غایب، تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود، بنابراین مشمولانی که تا پایان امسال بیش از ۸ سال غیبت دارند، باید در فرصت محدود باقی مانده برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام و با پرداخت مبلغ جریمه، از این معافیت بهره‌مند شوند.

وی افزود: از آنجا که اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیش از ۸ سال غیبت بستگی به تعیین وضعیت خدمتی آنان دارد، این گروه از مشمولان باید با انجام خدمت سربازی و یا بهره‌مندی از قانون جریمه مشمولان غایب، وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۶ هزار درخواست ثبت شده است، افزود: قانون جریمه مشمولان غایب حدود چهار سال است که براساس قانون بودجه سالانه، تمدید شده و تا پایان سال ۹۷ نیز ادامه دارد، بنابراین سال آینده این قانون اجرایی نمی‌شود و مشمولان غایب باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان از آخرین اخبار مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب مطلع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.