معاون سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از ثبت نام و ساماندهی ۱۳۰ هزار خادمیار امام رضا(ع) خبر داد.

۱۳۰ هزار خادمیار امام رضا(ع) ساماندهی شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محسن هاشمی برزگری  اظهار داشت: نگاه تولیت آستان قدس رضوی به حوزه فرهنگ برگرفته و مبتنی بر منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری به عنوان یک سند بالادستی و مهم در آستان قدس است.  

وی افزود: با رویکرد جدید موضوع فرهنگ به عنوان یک رسالت جدی برای مجموعه در نظر گرفته شده و تولیت آستان گفتمان خدمت و فرهنگ را مجموعه تعیین کردند که حقیقتا به این عرصه وارد شده بخشی از کارها آغاز شده و در حال اجرا است.  

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: آستان مقدس رضوی موظف شد ماموریت‌های فرهنگی خود را به شهر مشهد و دیگر شهرها و کشورها با تاکید بر جهان اسلام توسعه دهد در این راستا توسعه خدمت، خادم و مخدوم مفهوم وسیع‌تری از آن چه پیش از آن در مجموعه استان وجود داشت را دربرگرفت.  

برزگری با بیان اینکه پیش از این ۴۰ هزار خادم در حرم مطهر مشغول خدمت بودند، گفت: افزایش فعالیت‌ها در بیرون از حرم مطهر نیروی انسانی فعال می‌طلبید و بر این اساس اکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر به عنوان خادم‌یار امام رضا(ع) ثبت نام کردند تا بتوانند در حوزه‌های مختلف فرهنگی در همان اقلیم و جغرافیایی که حضور داشتند و به ویژه در مواجهه با مخاطب محروم و کم‌بضاعت، خدمت کنند.  

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ کانون فرهنگی خادم‌یاری امام رضا(ع) در استان‌های مختلف کشور با موضوعات کانون کتاب، جوانان، ورزش، مبلغین، مداحان، خانواده‌های شهدا، خادم‌یاران حوزه خانواده و غیره تشکیل شده و در واقع ظرفیت عظیمی به نام امام رضا (ع) در کشور شکل گرفته و در حال توسعه است.  

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه باید در مأموریت‌های فرهنگی انسجام خوبی داشته باشیم، تصریح کرد: در این راستا سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با ۱۱ موسسه در زمینه‌های قرآن کریم، امور بانوان و خانواده و غیره شما گرفت و انسجام فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی را به همراه داشت.  

برزگری افزود: چندی پیش «باغ‌اردوگاه خاتون» توسط آستان قدس رضوی افتتاح شد و براساس آن ۱۸ هکتار از باغات امام رضا (ع) در اختیار حوزه بانوان و خانواده قرار گرفت ضمن اینکه استان قدس درصدد در باغ خوردین در منطقه سعادت آباد تهران نیز در اختیار دانش آموزان و دانشجویان و برای فعالیت های فرهنگی و تربیتی قرار گیرد.  

وی ادامه‌ داد: بیش از ۹۰ درصد سوغاتی که در بازارهای  مشهد ارائه می‌شود تولید چین است در این راستا الگویی برای سوغات زائر را در مجتمع تجاری بهار دنبال کردیم  که هزار مجموعه شخصیت حقوقی و حقیقی با بیش چندین هزار محصول در این مجتمع حضور یافته‌اند البته آستان قدس قصد تصدی گری ندارد بلکه درصدد الگوسازی برای شهرهای زیارتی و مذهبی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رسالت خود را یک رسالت فرهنگی دیده تصریح کرد: حدود ۵ هزار بانوی طلبه برای فعالیت درعرصه آموزش و پشتیبانی‌ها در حوزه خانواده اعلام آمادگی کردند علاوه بر آن اکنون در تمام استان‌ها مهدالرضا(ع) به عنوان برنامه آموزشی یک ساله برای کودکان قبل از ورود به دبستان که به راحتی امکان روخوانی قرآن را به دست می‌آورند، ایجاد شده که از دیگر برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.