هشتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزارت‌های امور خارجه ازبکستان و کانادا در شهر «اتاوا» برگزار و در چارچوب آن اوضاع افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

اوضاع افغانستان و منطقه محور رایزنی مقامات ازبکستان و کانادا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هشتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزارت‌های امور خارجه ازبکستان و کانادا در شهر «اتاوا» برگزار و در چارچوب آن، ۲ کشور اوضاع افغانستان را بررسی و خواستار حل و فصل مسالمت آمیز مسایل این کشور شدند.

در این دیدار «دلشاد احداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «الیسون لوکلر» مدیر کل دفتر اروپای شرقی و ارواسیای وزارت امور خارجه، بازرگانی و توسعه کانادا مسائل روز و منطقه‌ را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار درباره اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب رایزنی‌های سیاسی بین وزارت‌های امور خارجه در شهر «تاشکند» در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی تبادل نظر کردند.  

۲ طرف بر پایبندی ازبکستان و کانادا بر تعمیق بیش از پیش روابط متقابلا سودمند و توسعه مناسبات دوجانبه از طریق تشدید گفت‌وگوها در سطوح مختلف تاکید کردند.

همچنین بر آمادگی برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی، تشویق و افزایش صادرات متقابل کالاها و خدمات، ایجاد شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری و همچنین انجام اقدامات مشترک برای افزایش گردشگران تاکید شد. 

طرفین در چارچوب بررسی مسائل بین المللی و منطقه‌ای به بحث و بررسی در مورد اوضاع افغانستان پرداختند.

همچنین در این دیدار تاکید شد هر ۲ کشور خواستار حل و فصل مسالمت آمیز مسائل افغانستان و آماده گسترش همکاری‌های متقابل در این زمینه هستند.

کانادا آمادگی خود را برای حمایت از تلاش‌های ازبکستان مبنی بر بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی در این کشور اعلام کرد.

هیئت ازبکستان همچنین با «یان شوگارت» معاون وزیر امور خارجه کانادا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در ابعاد اولویت دار مورد بررسی قرار گرفت.

کانادا استقلال این کشور را در تاریخ ۲۵ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۷ آوریل سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.