مراسم افتتاحیه طرح زائرین حرم رضوی با حضور ۷۰۰ زائر اولی در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد برگزار شد.

مراسم افتتاحیه طرح زائرین حرم رضوی با حضور ۷۰۰ زائر اولی اجرا شد
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه طرح زائرین حرم رضوی با حضور حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی، مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع ۷۰۰ زائر اولی در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با بیان فلسفه فضیلت زیارت امام رضا(ع) از منظر امام جواد(ع) گفت: زیارت پدرم افضل است زیرا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را همه مردم از یهودی، مسیحی و حتی غیرمسلمان زیارت می‌کنند، اما پدرم را، جز شیعیان خاص زیارت نمی‌کنند.

مسؤول اجرای طرح زائران حرم رضوی در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به‌اینکه این طرح برای ششمین سال متوالی در حال اجرا است، گفت: ۷۰۰ زائر در دو دوره از ۹ تا ۱۲ آذر و از ۱۷ تا ۲۰ آذر ماه به‌زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می‌شوند.

جنتی افزود: افرادی که تاکنون به‌زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌ و توان مالی لازم را ندارند، خادمان ثابت و افتخاری، هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمان ثابت مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم روستایی که حداقل طی ۲۰ سال گذشته به‌زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند، افراد واجد شرایط اعزام هستند.

وی بیان کرد: ۶۱۶ موقوفه در خصوص کمک هزینه به‌زائران امام رضا(ع) وجود دارد که عواید آن صرف افرادی می‌شود که قادر به تامین هزینه سفر به مشهدالرضا نیستند.

مسؤول اجرای طرح زائران حرم رضوی در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: موقوفه حسین ریزی شهرستان جم، موقوفه حاج محمد رضا ریزی شهرستان لنجان، موقوفه خیر النسا خانم و بدر النسا خانم از شهریار، موقوفه عبد الرحیم سبزوار، موقوفه حاج صادق مشهد مقدس، موقوفه ثلثی محمد علیخانی و مزرعه طهماسب آباد کرمان، موقوفه آقا میرزا محمد علی‌آبادی قائمشهر، موقوفه حاج آقا محسن عراقی از شازند و موقوفه حاج خدا کرم همدان از موقوفات شاخص با نیت زائران حرم رضوی هستند.

جنتی تصریح کرد: اجتماع زائران در دارالهدایه حرم رضوی و بهره‌مندی از سخنرانان برجسته، زیارت دسته جمعی، عکس خانوادگی زائران، برپایی خیمه معرفت و دفتر مشاوره و پاسخگویی به‌سوالات شرعی با حضور کارشناسان مذهبی در محل مجتمع اموزشی امامت، مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز به ۱۰ نفر به قید قرعه، توزیع بسته‌های فرهنگی و اهدای توشه و سوغات به زائران از برنامه‌های فرهنگی این طرح است.

گفتنی است؛ در سال ۹۶ با اجرای طرح زائران حرم رضوی بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائر از محل اجرای نیت موقوفات مرتبط به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.