مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از احداث اولین کارخانه خوراک آبزیان در استان تا سال آینده خبرداد.

احداث اولین کارخانه خوراک آبزیان در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا مهدی‌زاده ، درخصوص میزان تولیدات ماهی طی 6 ماهه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: در این مدت تولیدات ماهی سردابی ما 3897 تن بوده و این تولیدات در بخش ماهیان گرمانی نیز 620 تن بوده است.
وی ادامه داد: رهاسازی بچه ماهی به صورت گرمابی نیز در این مدت یک میلیون و 351 هزار و 600 قطعه بوده که در بخش سردابی نیز این رقم 11 میلیون و595 هزار و 500 قطعه بوده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در چند سال گذشته رتبه اول تولید ماهی در استان به شهرستان سبزوار اختصاص پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری نیز بیشترین تولید، مربوط به همین شهرستان باشد.
مهدی‌زاده در خصوص صادرات داخلی ماهی نیز، عنوان کرد: در این چند وقت صادرات داخلی نیز صورت می‌گیرد، اما آمار آن باید توسط گمرک گرفته شود،  صادرات به تهران صورت می‌گیرد اما پبش‌بینی می‌شود که امسال نیز این امر صورت نگیرد.
وی اضافه کرد: در تهران مراکزی که توسط سازمان دامپزشکی کد مربوطه را اخذ کرده‌اند، می‌توانند صادرات را از تهران به سایر کشورهای دیگر انجام دهند.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص تامین خوراک آبزیان، تصریح کرد: برای تامین خوراک لازم آبزیان کارخانجاتی در استان نداریم و در زمان اعتصاب کامیون‌داران، تولید کنندگان و واحدهای پرورش‌دهنده آبزی ما در مضیقه قرار گرفتند، اما در حال حاضر  متقاضی داریم که کارخانه‌ خوراک آبزیان و خط آن را در استان نصب کنند و امیدواریم تا سال آینده این امر تحقق پیدا کند و این واحد راه‌اندازی شود.

منبع : ایسنا


انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.