زنجان- محمد محمدی قیداری به عملکرد سازمان بهزیستی این استان طی سال گذشته و سال جاری پرداخت و بخش های مهم عملکرد این سازمان را تشریح کرد.

مستمری بگیران بهزیستی استان به ۱۴ هزار و ۶۷۸ مددجو رسیده است/ واگذاری ۲هزار و۱۵۰ مورد مسکن معلولان از ابتدای اجرای طرح

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان در نشست خبری ظهر امروز به غربالگری شنوایی در دو گروه سنی نوزادان یک تا ۱۰ روزه به تعداد ۱۷ هزار و ۳۵۶ نوزاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ نفر ناشنوا تشخیص داده شدند و در رده سنی ۳ تا ۵ سال نیز  ۸۵۰ کودک غربال شدند.

محمدی با اشاره به رویکردهای عام و خاص بهزیستی در قبال افراد جامعه گفت: بهزیستی با رویکرد تخصصی در حوزه تنبلی چشم وارد شده ۴۶ هزار و ۵۹۰ کودک در این رده سنی در سال گذشته غربالگری شده اند.

وی با اشاره به اینکه  ۵۰ درصد معلولیت ها براثر اختلال ژنتیکی ایجاد می شود، یادآور شد: ۱۹ هزار بیماری ژنتیکی شناخته شده است، که بهزیستی در راستای پیشگیری طی سال گذشته به ۱ هزارو ۵۳۶ نفر مشاوره ارائه کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به اجرای دوره های آموزش مشاوره ژنتیک قبل و بعد از ازدواج اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲ هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 محمدی  مشاوره قبل از ازدواج  زوجین برای پیشگیری از اختلالات ژنتیکی را طرحی اجباری است عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در طرح پیشگیری از معلولیت ها شرکت کردند، افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۲۳۹ معلول در استان زنجان وجود دارد که ۱۲ هزار و ۵۱۸ معلول دارای پرونده های فعال در بهزیستی هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۷۴۳ نفر دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ۴ هزار و ۲۹ نفر دچار معلولیت ذهنی، ۷۱۸ نفر مبتلا به اختلالات اعصاب و روان، ۳۷۹ نفر دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دارای معلولیت شنوایی و ۱۳۰ نفر دارای مشکل گفتاری هستند.

مدیرکل بهزیستی گفت: ۶۹ درصد از معلولین با توجه به عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره های تخصصی و سایر برنامه های سازمان بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: مستمری بگیران بهزیستی به ۱۴ هزار و ۶۷۸ مددجو رسیده است که ماهانه یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان به حساب افراد واریز می شود.

محمدی به قانون حمایت از حقوق افراد معلول اشاره کرد و گفت: در این قانون در بخش های آموزشی، فرهنگی و هنری، نیازمندی های معلولین و نقش دستگاه های اجرایی در خصوص معلولین و موارد دیگری اشاره شده است که لازم است معلولین نسبت به حقوق خود مطلع و آن را مطالبه کنند.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن معلولین ، ۲هزارو ۱۵۰ مورد مسکن واگذار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد بانوان در زنجان خبر داد و گفت: مرکز نگهداری شبانه روزی سینا به زودی افتتاح و از سند کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی رونمایی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.