سید محمد بطحایی گفت: واجب‌تر از لگاریتم و هندسه مسائل دیگری است که نیاز نوجوانان و جوانان بوده و باید به آنها پاسخ دهیم.

وزیر آموزش و پرورش: از یادگیری لگاریتم و هندسه مسائل مهمتری نیز برای دانش‌آموزان وجود دارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست گفت‌وگوی بین‌نسلی با دانش آموزان، اظهار کرد: نکاتی که بچه‌ها در این جلسه بیان کردند، از قبل هماهنگ نشده بود و آنقدر هوشمندانه بود که نشان می‌داد با دانش و بینش عمیقی به مسائل توجه دارند.

وی افزود: اهمیت و ضرورت گفت‌وگوی بین‌نسلی همانند آب حیاتی برای جامعه است و در هیچ دوره‌ای نیازمند چنین گفت‌وگویی نبودیم، تفاوتی که بین نسل‌ها وجود دارد هرچقدر به جلو می‌رویم بیشتر می‌شود. صحبت از گفت‌وگوی بین نسلی به معنای الگوپذیری محض نیست و تاکید نداریم که نوع پوشش، نگاه یا روش شما مانند پدرانتان باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کشور ما داری تمدن غنی است و این تمدن از طریق گفت‌وگوی بین نسلی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

بطحایی ادامه داد: موانعی وجود دارد که باعث می‌شود گفت‌وگو شکل نگیرد که می‌توان به بالا رفتن سن ازدواج و فاصله سنی پدر و مادر و فرزندان اشاره کرد که  باعث می‌شود آنها کمتر حوصله گفت‌وگو با فرزندانشان راداشته باشند، همچنین کاهش تعداد فرزندان و مشکلات اقتصادی نیز از سایر موانع شکل گیری گفتگو است که دانش آموزان نیز به آن اشاره کردند.

وی عنوان کرد: مردم امروز تلاش می‌کنند با آسایش بیشتر به آرامش بیشتر برسند و پدر خانواده تمام تلاش خود را در عرصه اقتصادی معطوف می‌کند و از صبح تا پاسی از شب خارج از خانه در تلاش است و هنگامی که به خانه می‌رسد، خسته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: صدای نوجوانان و جوانان باید شنیده شود اما هم اکنون این صدا شنیده نمی‌شود  ودرک ما از فرزندان درست نیست، البته در برخی از موارد درک فرزندان از والدین صحیح نیست و یکی از روش‌های درک متقابل گفت‌وگو کردن است.

بطحایی گفت: ما به عنوان سیاست‌گذاران آموزشی ملاک‌های گذشته را سیاست آموزشی قرار می‌دهیم، اگر آموزش و پرورش در یک سال گذشته تلاش می‌کند که دانش‌آموز فقط فرمول‌ها را حفظ نکند به خاطر همین مسائل است، هم اکنون اهداف را از حافظه محوری پر کرده‌ایم و دیگر فرصتی برای گفت‌وگو باقی نمانده است و پیگیری کردن این مسائل برای توجه به سایر نیازهای فردی و اجتماع بچه‌ها علاوه فیزیک، شیمی و زیست است.

وی افزود: یادگیری فرمول شیمی خیلی خوب است اما بسیار خوب‌تر از آن مسائلی است که بچه‌ها با آن مواجهند. واجب‌تر از لگاریتم و هندسه مسائل دیگر است که نیاز نوجوانان و جوانان است و باید به آنها پاسخ دهیم.همچنین رئیس جمهور مهر امسال خطاب به دانش‌آموزان مطرح کرد که کتاب‌های درسی را نقد و آن را به مولفان منتقل کنید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شبکه تعاملی سینا، تصریح کرد: در این شبکه والدین، دانش آموزان و معلمان عضو هستند و باید برنامه‌ای راه اندازی شود که از طریق آن خانواده‌ها حرف‌های فرزندان خود را بشنوند در این زمینه طراحی نیز شده است.

بطحایی در پایان عنوان کرد: دیروز در مسیری بودم که در مقابل ما وانتی در حال حرکت بود و پوست پرتقال را از پنجره ماشین به بیرون پرتاب می‌کرد و اتفاقا کودک 10 ساله‌ای هم همراهش بود و این کودک دقیقا از او الگوبرداری می‌کند حالا هرچقدر ما در کتابهای درسی به حفظ محیط زیست اشاره کنیم در این شرایط فایده‌ای ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.