وینگر ایرانی تیم فوتبال شارلروا بلژیک در مصاحبه با یکی از سایت های این کشور گفت:بزرگترین تفاوت فوتبال بلژیک با ایران قدرت بدنی است.

قلی‌زاده: بزرگترین تفاوت فوتبال بلژیک با ایران قدرت بدنی است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علی قلی زاده، وینگر تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه شارلروا گفت و گویی را با سایت «.lavenir» بلژیک انجام داد که به شرح زیر است:

* در بازی با لوکرن گل اولت را به ثمر رساندی. آیا این گل زندگی ات را تغییر داد؟

زمانیکه به اینجا رسیدم انگیزه زیادی برای گلزنی داشتم. حضور اخیرم در اردوی تیم ملی کشورم و زدن گل برای تیم ملی ایران اعتماد به نفسم را بالا برد. به شارلروا برگشتم درحالی پیش خودم می گفتم باید برای تیم باشگاهی هم  گلزنی کنم.

*آیا در ذهنت گل مورد علاقه ای دارید؟
در ابتدا باید بگویم که من از دادن پاس گل لذت می برم ولی من هنوز در لیگ بلژیک به سرعتی که در لیگ ایران داشتم نرسیدم. می خواهم در لیگ بلژیک در کوتاه ترین زمان ممکن به ۱۰ گل برسم. من گل هایی را دوست دارم که با پاس های زیاد به ثمر می رسند.

* تو در کار دفاعی شرکت نمی کنی و نقش کم رنگی در دفاع داری؟

(خنده ای کرد). من از این سطحی که دارم پیشرفت خواهم کرد. من از خودم انتظار زیادی دارم. تمام تلاش خودم را می کنم به بهترین شکل ممکن حرف های سرمربی را اجرایی کنم و می دانم که او از من چه انتظاری دارد.

* آیا این باعث می شود که سبک بازیت را تغییر دهید؟

من در فوتبال دوست دارم حرکات فردی انجام دهم. این طبیعی است چون من از زمان کودکی ام به این شکل فوتبال بازی کردم و در ایران نیز همیشه حرکات انفرادی زیادی انجام می دادم. اما اکنون ترجیح می دهم انتظارات همبازی هایم و مسئولان تیم را برآورده کنم.

* آیا از سطح فوتبال بلژیک غافلگیر شدی؟

بزرگترین تفاوت فوتبال بلژیک با ایران قدرت بدنی است. هیچ شکی نیست سرعت اجرا در اینجا کم است. ولی بقیه ویژگی ها در یک سطح مساوی هستند. رده بندی تیم ها در ایران از اینجا بهتر است.

*آیا کاوه رضایی تو را تشویق کرد که به شارلروا بیایی؟

وقتی به اینجا رسیدم کاوه خیلی به من کمک کرد. حتی تا امروز هم او به من کمک می کند. او همیشه در کار مرا حمایت می کند.

*وقتی کاوه به کلوپ بروژ رفت ناراحت شدی؟

در ابتدا خیلی خوشحال شدم که او به تیمی رفت که در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و این افتخاری بود که یک ایرانی در این مسابقات حضور پیدا کند. اما وقتی رفت کمی برای من سخت بود چون خیلی با او ارتباط نزدیکی داشتم.

* نور افکن دیگر هموطنت همچنان نیمکت نشین است؟

من و کاوه با امید خیلی صحبت می کنیم. او را تشویق می کنیم تا جایگاهش را در تیم پیدا کند. او  یکی از بهترین بازیکنان در ایران است. او تمام ویژگی های لازم برای موفقیت در بلژیک را دارد. من خیلی خوش شانس بودم که به محض رسیدنم در پستم ثابت شدم.

* در ایران وقتی رضایی کشور را ترک کرد و به شارلروا آمد همه از او نا امید شدند چون به یک تیم کوچکی آمده بود. آیا اکنون در ایران تو نیز این شرایط را داری؟

نه اصلا. چون من وضعیت کاوه را ندارم. من خیلی کم سن تر از او هستم و از یک باشگاه کوچک(سایپا) آمدم برعکس رضایی که از استقلال(تیم بزرگ ایران) آمده بود. من از زمانیکه ایران را به مقصد بلژیک ترک کردم شهرت بیشتری کسب کردم.

*آیا با آمدنت به شارلروا وضعیتت در تیم ملی ایران هم تغییر کرد؟

اینکه ما توانایی بازی در اروپا را داریم و این بهترین نشانه است. من به کی روش خبر دادم که می خواهم به اروپا بروم و او از این خبر خوشحال شد.

* آیا در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات به همراه تیم ملی ایران بازی خواهی کرد؟

باید ببنیم چه اتفاقی می افتد. امیدوارم این اتفاق بیفتد. لیست بلندبالایی وجود دارد و امیدوارم بتوانم در ترکیب اصلی ایران قرار بگیرم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.