وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد هیأت فلسطینی حاضر در لاهه تلاش آمریکا برای لغو عضویت فلسطین در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را بی‌نتیجه گذاشت.

تلاش ناکام آمریکا برای لغو عضویت فلسطین در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد هیأت فلسطینی که به لاهه سفر کرده بود تلاش‌های آمریکا برای سیاسی کردن عملکرد سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و تشکیک در عضویت دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) را بی‌نتیجه گذاشت.

بر اساس گزارش وب‌سایت «قدس‌نت»، المالکی طی اظهاراتی مطبوعاتی گفت هیأت فلسطین برای اولین بار به عنوان عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نشست دو هفته ای این سازمان در لاهه حضور داشت.

وی افزود آمریکا تلاش داشت در بیانیه پایانی نشست مذکور بندی را اضافه کند که در عضویت فلسطین ظن و گمان به وجود آید اما هیأت فلسطینی آن را رد کرد و بیشتر اعضای عضو سازمان از حق مساوی فلسطین با دیگر اعضا دفاع کردند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان تصریح کرد از رفتارهای آمریکا که منجر به تعطیل چند روزه کنفرانس شد، ابراز ناخشنودی کردند.

دیپلماسی فلسطینی یک نبرد قانونی و دیپلماتیک را با پیروزی، اداره و در آن بر پایه‌های قانون بین‌الملل تکیه کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت فلسطینی در نشست مذکور تأکید کردند که عضویت فلسطین در سازمان‌های بین‌المللی، به واقعیت تبدیل شده و کشورهای باید این را بپذیرند.

سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در ماه می امسال (۲۰۱۸) از پیوستن فلسطین به این نهاد خبر داد و این تصمیم از ماه ژوئن وارد فاز اجرایی شد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.