رئیس اداره مبارزه با بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه ۶۰ تا ۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس ایدز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی ثبت می شود.

سالانه ۷۰ فقره ابتلا به ویروس ایدز در خراسان رضوی ثبت می شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا نهبندانی روز شنبه همزمان با روز جهانی ایدز افزود: موارد ابتلا به ویروس ایدز از طریق تماس جنسی رو به گسترش می باشد به طوریکه بیشتر موارد جدید شناسایی شده از این طریق بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شناسایی ایدز تاکنون ۷۷۰ نفر مبتلا به این بیماری در خراسان رضوی شناسایی شده اند که ۲۲۰ نفر آنان فوت کرده و ۱۷۵ نفر به استان های دیگر مراجعه کرده اند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر از بیماران مبتلا به ایدز در این استان پرونده پزشکی داشته و تحت مراقبت و درمان هستند.

نهبندانی با بیان اینکه ابتلا به ویروس ایدز در زنان بیشتر شده است افزود: سال گذشته ۳۹ درصد از مبتلایان به ویروس ایدز در این استان زن و ۶۱ درصد مرد بودند در حالی که طی سالهای گذشته ۲۰ درصد مبتلایان به ایدز در خراسان رضوی را زنان تشکیل می دادند.

وی شعار امسال روز جهانی ایدز را 'من هم برای اطلاع از سلامتی خود آزمایش اچ. آی. وی می دهم' ذکر کرد و اظهار داشت: در هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز از هشتم تا ۱۴ آذر ماه، برنامه های آموزشی و فرهنگی مختلف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه اجرا خواهد شد.

وی همایش سفیران سلامت، ایجاد غرفه های اطلاع رسانی و انجام آزمایش سریع ابتلا به ویروس ایدز در مراکز مختلف مشهد نظیر بازار رضا (ع)، الماس شرق، هاپیرمی، پروما، راه آهن، پایانه مسافربری و خوابگاههای دانشجویی را از جمله برنامه های هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز در مشهد برشمرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.