رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سهم مالیات استان از مجموع مالیات دریافتی در کشور بسیار بالاست و با پیگیری‌های انجام شده قرار است تا سهم استان مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

سهم مالیاتی خراسان رضوی مورد بررسی مجدد قرار می گیرد/توزیع تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان باعث بد مصرفی شده است

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین شافعی امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد گفت: مکرر حرف از مبارزه با قاچاق در میان است اما مشاهده می شود تعرفه‌های گمرکی به‌صورتی وضع می‌شوند که قاچاق را تشدید می‌کند؛ «حمایت از کالای ایرانی» یک شعار شایسته است اما در حمایت از تولید ملی باید بخش عرضه و تولید نیز مورد حمایت قرار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور با اشاره به این که اتاق بازرگانی تلاش های زیادی برای تامین منابع مالی و بودجه‌ای کرده است گفت:فعالان بخش کشاورزی مشکلات زیادی دارند و اشکال اساسی نیز در بخش مدیریت آب است، درحال حاضر اولویت اصلی خود را بر حمایت از بخش کشاورزی و آب متمرکز کرده‌ایم.

شافعی ادامه داد: کاهش هزینه‌ها اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرد، مشکلی که در بخش کشاورزی و صنعت کشور وجود دارد زیرا ما به‌شدت از بد مصرفی و تعاریف نادرست در اولویت‌هایمان رنج می‌بریم و یک نمونه این رویکرد را می‌توان در نحوه توزیع تسهیلات اشتغال روستایی مشاهده کرد.

وی با اشاره به این که سیر توسعه در بسیاری از مناطق کشور براساس رویکردهای آمایش سرزمین نبوده است ادامه داد:هم چنین برای تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری نیز اقدامی انجام نشده و شاهد اتلاف منابع هستیم، بنابراین استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور باید دغدغه باشد؛ لازم به ذکر است بخش خصوصی در این رابطه باید دغدغه‌های خود را بیان کرده و مطالبه‌گر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی کشور با بیان این که سهم مالیات استان از مجموع مالیات دریافتی در کشور بسیار بالاست گقت:با پیگیری‌های گرفته قرار شده تا سهم استان مورد بررسی مجدد قرار گیرد، همچنین سازمان امور مالیاتی پذیرفته است که از سهم مالیات بخش تولید از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یابد که این رویکرد، در ادامه به‌کاهش فرارهای مالیاتی نیز منجر می‌شود.

منبع: شبستان
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.