تیم ملی بسکتبال فردا در حالی مقابل فیلیپین به میدان می‎رود که پیروزی در این دیدار با کسب سهمیه جام جهانی همراه خواهد شد در غیر این صورت کار به تهران و دیدارهای آتی کشیده می شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در دیداری حساس به مصاف فیلیپین می‌رود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تیم ملی بسکتبال  که رقابت های انتخابی برای کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۱۹ چین را سپری می کند، شامگاه شنبه با استقبال سفیر ایران در فیلیپین و رامین طباطبایی رئیس فدراسیون وارد مانیل شد تا برای دیدار مقابل تیم ملی فیلیپین آماده شود. 

این دیدار در چارچوب پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین فردا دوشنبه برگزار می شود و طی آن دو تیم برای دومین بار در این رقابت ها مقابل هم صف آرایی می کنند.

دیدار رفت تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی و به میزبانی تهران برگزار شد. در آن دیدار ملی پوشان بسکتبال ایران حریف خود را در حالی که شرایطی متفاوت از همیشه داشت، با شکست مواجه کردند. فیلیپینی ها پیش از سفر به تهران و به خاطر مسائلی که در جریان دیدار با استرالیا داشتند، با محرومیت برخی بازیکنان کلیدی خود مواجه شدند بطوریکه در دیدار مقابل ایران آنها را در اختیار نداشتند. 

حالا تیم ملی فیلیپین بدون این محدودیت و با ترکیب کامل آماده میزبانی از ایران در دیدار برگشت رقابت های انتخابی جام جهانی شده است. هرچند که این تیم نشان داده در این شرایط هم وضعیت خیلی خوبی ندارد که اگر غیر از این بود دیدار جمعه گذشته مقابل قزاقستان را در مانیل واگذار نمی کرد.

البته از نظر نتیجه گیری و کسب برد و باخت، تیم ملی بسکتبال ایران هم شرایطی بهتر از فیلیپین ندارد. تیم کشورمان جمعه در غیاب بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی در ملبورن مقابل استرالیا متحمل شکست سنگینی شد. 

تیم ملی بسکتبال در حال حاضر با ۱۵ امتیاز و ۲ امتیاز کمتر از استرالیای مدعی، در رده دوم جدول رده بندی گروه F قرار دارد. استرالیای ۱۷ امتیازی و صدرنشین صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده و در صورتیکه ایران بتواند در دیدار فردا مقابل فیلیپین، پیروزی دو ماه پیش را تکرار کند همچون استرالیا صاحب سهمیه خواهد شد. در غیر این صورت باید منتظر دیدارهای پنجره ششم بماند و البته وضعیت دیگر تیم های گروه. 

روزبه ارغوان، محمد ترابی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، آرن داودی، نوید رضایی فر، کیوان ریاعی، امیر صدیقی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی ترکیب تیم ملی بسکتبال را برای دیدار با فیلیپین تشکیل می دهند. 

تیم ملی بسکتبال تا به امروز ۹ دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی را برگزار کرده و طی آن موفق به کسب ۶ پیروزی شده است. ضمن اینکه نتیجه سه دیدار برابر عراق، ژاپن و استرالیا را هم واگذار کرده است. دو دیدار پایانی تیم ملی بسکتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی اسفندماه و در چارچوب پنجره ششم برگزار می شود. بر این اساس ملی پوشان کشورمان دوم اسفندماه به مصاف ژاپن می روند و ۵ اسفندماه نیز در تهران میزبان استرالیا خواهند بود.

جدول رده بندی گروه F مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین به شرح زیر است: 

۱- استرالیا (۹ بازی، ۸ برد، یک باخت، ۱۷ امتیاز)
۲- ایران (۹ بازی، ۶ برد، ۳ باخت، ۱۵ امتیاز)
۳- فیلیپین (۹ بازی، ۵ برد، ۴ باخت، ۱۴ امتیاز)
۴- ژاپن (۹ بازی، ۵ برد، ۴ باخت، ۱۴ امتیاز)
۵- قزاقستان (۹ بازی، ۴ برد، ۴ باخت، ۱۳ امتیاز)
​۶- قطر (۹ بازی، ۲ برد، ۷ باخت، ۱۱ امتیاز)

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.