معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: عدالت بین همه گروه‌های دارای معلولیت باید رعایت و همه از هزینه‌های درمانی برابر باید بهره‌مند شوند.

عدالت برای همه گروه‌های دارای معلولیت باید رعایت شود
به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی در نشست خبری روز جهانی معلولان در خصوص بودجه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اظهارکرد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی مالی برای این قانون انجام نشده است. سمن‌ها و رسانه‌ها در حال تلاش هستند که بودجه برای این قانون تخصیص شود.  
وی ادامه داد: این ذهنیت در ذهن افراد است که چون سازمان بهزیستی تنها متولی معلولان است و در حقیقت تنها سازمان وظیفه‌مند هم همین سازمان است. فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی عمومی بیاد توسط رسانه‌ها صورت گیرد.  
معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه «شعار روز جهانی معلولان توانمند سازی و حصول اطمینان است» خاطرنشان کرد: عدالت بین همه گروه‌های دارای معلولیت باید رعایت شود. همه باید از هزینه‌های درمانی برابر بهره‌مند شوند. بسیاری از خدمات درمانی این افراد از زیر پوشش بیمه‌ها خارج هستند.
وی عنوان کرد: دو مطلب در خصوص افراد دارای معلولیت بسیار اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود؛ ۱.خانواده‌های افراد دارای معلولیت است که این خانواده‌ها از محرومیت‌های زیادی ازجمله پیشرفت، ازدواج فرزندان دیگر خانواده و... از آنان گرفته می‌شود و برچسب‌هایی که به افراد معلول و خانواده‌ آن‌ها زده می‌شود. ۲. کودکان معلول است. کودکی کودکان معلول غالبا تحت شعاع معلولیت قرار می‌گیرند. هزینه‌ای که صرف بازی و کودکی شود، صرف درمان این کودک قرار می‌گیرد.
فیروزی در خصوص آمار معلولان جدید بیان کرد: معلولیت جدید ایجاد نمی‌شود، بیماری‌های جدید معلولیت جسمی ایجاد می‌کنند که معلولیت‌ها شامل جسمی و حرکتی، ذهنی، حسی، روانی و اوتیسم می شوند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.