ساری-سعید آرام گفت: گران شدن تجهیزات توانبخشی موجب دشوار شدن ارائه خدمات به معلولین شده است.

گران‌شدن تجهیزات توانبخشی ارائه خدمات را دشوار کرده است/ وضعیت مدارس مناطق آسیب‌دیده مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه تلاش کردیم گران شدن تجهیزات خللی در ارائه خدمات به معلولین ایجاد نکند، اظهار کرد: در این راستا از همیاری و مشارکت خیرین استفاده می کنیم بطوریکه ۱۰ دستگاه ویلچر برقی توسط یکی از خیرین خریداری و در اختیارمان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خیرین در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی به بهزیستی مازندران داشتند، اضافه کرد: یک میلیارد تومان لوازم التحریر از سوی خیرین در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی مازندران از اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی کودکان خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته ۸۴ کودک دچار اختلالات ناشنوایی و ۴۵۰۰ کودک دچار اختلال بینایی شناسایی و با اقدامات بموقع توانستیم از ناشنوایی و نابینایی شان جلوگیری کنیم.

آرام با اعلام اینکه تنها وزارت آموزش و پرورش قانون ۳ درصد استخدام معلولین را اجرا نمی کند، ادامه داد: با این قانون نمی توان مشکل اشتغال معلولین را حل کرد و باید فکر جدیدی کرد.

وی از وجود ۱۰ هزار ورزشکار معلول و ۲۲ مدال آور در مازندران خبر داد و گفت: وزارت ورزش و جوانان متولی ورزش جامعه بوده و انتظار داریم توجه ویژه ای به ورزش معلولین داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران از راه اندازی مرکز ساماندهی متکدیان در ساری خبر داد و با اعلام اینکه این امکان در شهرهای تنکابن و آمل مهیا شد، از همه شهرداران خواست در این زمینه همراهی کنند.

آرام افزود: شهر ساری از منظر وجود متکدیان چهره متفاوتی با سایر شهرها دارد و از همکاری شهرداری در این راستا قدردانی می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با چگونگی حضور بهزیستی مازندران در مناطق آسیب دیده، گفت: وضعیت مدارس این مناطق مطلوب نیست و یک وعده غذای گرم را در اختیار اینگونه مدارس قرار دادیم.

آرام اضافه کرد: فعالیت های اجتماعی در مناطق آسیب دیده نیازمند همراهی بسیاری از دستگاه های اجرایی است و خدمات نیز باید بصورت مستمر ادامه یابد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.