البرز - ‌یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا تذکراتی را به شهرداری کرج در خصوص نابسامانی ورودی های شهر کرج، عدم اجرای اطلس فرهنگی ونحوه مدیریت پسماند داشتند.

ساماندهی ورودی‌های شهر در دستور کار قرار گیرد/ اطلس فرهنگی کرج اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر کرج، صبح امروز (یکشنبه) با حضور اعضای شورا و معاونین شهردار کرج برگزار شد.

 منصور وحیدی در نطق پیش از جلسه با بیان اینکه برخی افراد موجی را در کرج راه انداخته اند که در زمان شهردار پیشین نیز چنین کاری را انجام داده اند، گفت: انتظار نداریم که شهرداری با ۱۳ هزارنفر پرسنل خود اسیر شورای شهر ۱۳ نفری کرج باشد.

وی افزود: هدف این است که در انجام امورات، شورای شهر و شهرداری در کنار هم و با هدف توسعه شهر تلاش کنند.

وحیدی به گرامیداشت روز جهانی معلولان که مصادف با دوازدهم آذرماه است اشاره کرد و گفت: در بخشی از مصوبات و برنامه ها در مدیریت شهری باید هدف گذاری برای ارائه خدمات ویژه معلولان از جمله جانبازان دوران دفاع مقدس صورت گیرد.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج با اشاره به گرامیداشت روز مجلس، گفت: رادمردی، حقوق دانی و دفاع از حقوق مردم  از ویژگی های بارز آیت الله مدرس است و یاد او همیشه در تاریخ به یادگارخواهد ماند.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج در ادامه گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص اتوماسیون اداری صورت گرفت و مقرر شد کمیسیون ماده صد به صورت اتوماسیون انجام شود ولی متاسفانه با وجود زیرساخت های مطلوب این اقدام هنوز صورت نگرفته است و باید اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تابلوهای ورودی  شهر اشاره کرد و گفت: به طور مثال زیرگذر آیت الله هاشمی رفسنجانی چند ستون دارد که این ستون ها می تواند برای طراحی ورودی محل مناسبی باشد این در حالی است که در ورودی شهر از جمله معرفی شهرک های اطراف شهر، راهنمایی خوبی صورت نگرفته است.

سخنگوی شورا خاطرنشان کرد: به منظور فراهم کردن رفاه حال شهروندان در خصوص پیدا کردن مسیر شهرک ها، تابلوهای ورودی باید اصلاح شوند ‌همچنین نابسامانی ورودی های شهر کرج  وزیبا سازی آنها در دستور کار قرار گیرد.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به ساختمان های نیمه کاره و بدون استفاده ای که در سطح شهر کرج است اشاره کرد و گفت: از نظر بهداشت، مسائل امنیتی و هچنین زیباسازی شهری این اماکن مشکل ساز است این درحالی است که ساختمان های نیمه کاره مدت  ۸ سال  نیمه کاره مانده رها شده است.

در ادامه جلسه اکبر سلیم نژاد در خصوص عدم ارائه گزارشات فرهنگی توسط ‌مدیران شهرداری گفت: در گزارش مدیران مناطق شهرداری کرج بیشتر ارائه ساخت و ساز و گزارش مالی مورد توجه قرار گرفته اما گزارش های اجتماعی و فرهنگی را ارائه نمی دهند.

وی افزود: ‌این در حالی است که ارائه گزارش فرهنگی به نفع شهر بوده برای توسعه خدمات شهری حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر به تهیه اطلس شهری و بسته فرهنگی که شامل اطلاعات جامع مکان های فرهنگی در کرج از جمله مساجد است اشاره کرد و گفت: ‌مقرر بود اطلس شهری آماده سازی شود، اما متاسفانه این مهم اجرایی نشده است

سلیم نژاد به بازدید از سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: قراردادی مبنی بر خرید سطل زباله بسته شده است اما هنوز این امر محقق نشده است.

وی تاکید کرد: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار بابت این قرارداد در نظر گرفته شده است و شهرداری هزینه کرده اما تکلیف آن مشخص نیست.

سلیم نژاد با بیان اینکه باید میلیارد ها تومان بابت یک قرارداد خرج شود اما بدون نتیجه می ماند، افزود: شهرداری باید موضوع را پیگیری کند چراکه ما مسول حقوق شهروندان هستیم در حالی که این موضوع بلاتکلیف مانده است و باید سریع تر پیگیری شود.

در ادامه جلسه حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در خصوص سرعت گیرهای نصب شده در سطح شهر کرج گفت:  تعداد سرعت گیرهای غیر استاندارد در سطح خیابان ها در حال افزایش است و باید از این اقدام جلوگیری شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به لکه گیری آسفالت خیابان ها و معابر اشاره کرد و گفت: به منظور کسب رضایت شهروندان و جلوگیری از آسیب به خودروها، نسبت به اجرای عملیات لکه گیری آسفالت باید حساسیت بیشتری داشته باشیم و این اقدام را به پیمانکاران خوب واگذار کنیم.

وی افزود: قراردادهای ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیونی که در مناطق شهری کرج بابت انجام این موضوع هزینه می شود جز خسارت اقتصادی هیچ سودی برای شهر ندارد.

‌محمدی خاطرنشان کرد: در زمینه لکه گیری و آسفالت معابر بایستی از ماشین آلات پیشرفته استفاده کرد تا در کنار انجام اقدامات مناسب مردم هم مشاهده کنند که اقدامات فنی در شهر در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.