غلامرضا اصغری با اشاره به اینکه در زمینه تخصیص ارز برای داروهای وارداتی مشکلی وجود ندارد، گفت: در مجموع ۳.۵ میلیارد دلار برای تامین دارو و تجهیزات در نظر گرفته ‌شده است.

اختصاص ۳.۵ میلیارد دلار برای تامین دارو و تجهیزات

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، غلامرضا اصغری رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در مجموع ۳.۵ میلیارد دلار برای تامین دارو و تجهیزات در نظر گرفته ‌شده است که از این میزان ۲ میلیارد دلار برای تامین دارو و مواد اولیه دارویی و ۱.۵ میلیارد دلار برای تامین تجهیزات پزشکی در نظر گرفته‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از ارز دارو تخصیص‌ یافته است، تصریح کرد: از میزان ارز تخصیص‌ یافته ۶۰۰ میلیون دلار ماده اولیه و یک میلیارد دلار داروی مورد نیاز کشور تامین شده است.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از ارز مورد نیاز تامین تجهیزات پزشکی نیز تخصیص‌ یافته و به ‌این ‌ترتیب، تنها ۸۰۰ میلیون دلار از ارز تامین دارو و تجهیزات باقی‌مانده است که به‌ مرور زمان تخصیص می‌یابد و خوشبختانه در زمینه تخصیص ارز داروی مورد نیاز مشکلی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.