عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا در بیمارستان رضوی را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی کشور در حوزه قلب و عروق به سایر کشورها دانست.

کنگره قلب بیمارستان رضوی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی کشور

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران  با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در کشور در حوزه بیماران قلبی و عروقی وجود دارد، بیان کرد: این کنگره قطعا نقش‌ مؤثری در معرفی ظرفیت‌های علمی ایران اسلامی به سایر کشورها دارد و نتایج آن می‌تواند در بسیاری از تصمیم سازی‌ها مؤثر باشد.
وی آلودگی هوا، سبک زندگی، تغذیه و ... را از جمله موارد تأثیرگذار در سلامت فرد ذکر کرد و افزود: علاوه بر آن مصرف دخانیات و زندگی ماشینی، اثرات زیادی در ایجاد و تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی دارد که در سال‌های اخیر در حال افزایش است.
پوربافرانی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه به خدمات پزشکی و درمانی ایران نیاز دارند و باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری سلامت به خوبی بهره ببریم، افزود: وزارت بهداشت و درمان در برخی از شهرها مراکز گردشگری سلامت راه‌اندازی کرده که ارز آوری خوبی نیز برای کشور دارد و ورود بیمارستان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی در این حوزه می‌تواند کمک کننده باشد.
وی ادامه داد: علیرغم وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان متأسفانه ضعف‌هایی در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد که ناشی از ضعف سیستم‌های موجود در بسیاری حوزه‌ها از جمله وزارت بهداشت است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها باید تغییر کند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز باید در این زمینه فعالانه برخورد کند و این نیازمند همکاری و هماهنگی تمام حوزه‌هاست.
منبع: آستان نیوز
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.