رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: بارندگی‌ مشکلاتی را در سیم‌کشی برق سالن اصلی تئاترشهر به وجود آورده است.

احتمال وقوع آتش‌سوزی در سالن اصلی تئاتر شهر

به گزارش قدس آنلاین ، آرش خیرآبادی  در خصوص تعمیر سالن اصلی تئاتر شهر اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده به دلیل بارندگی است  که یک‌سری اختلالاتی در سیم‌کشی برق به وجود آورده است که احتمال می‌ورد به زودی در این مکان آتش سوزی اتفاق بیافتد و هر بار روشن شدن چراغ‌ها، امکان رویدادن این اتفاق را محتمل‌تر می‌کند.

وی در این خصوص ادامه داد: از این روی قراراست که کارشناسی ظرف امروز و فردا از طرف اداره کل معرفی شود و سالن را ببیند و ایمنی آن را تا حد ممکن یعنی تا زمانی‌که احتمال این اتفاق نیست برای ما برآورد کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خاطر نشان کرد: فعلا در حال حاضر اجراهای خود را به روی صحنه می‌بریم ولی اگر کارشناس بگوید که این مکان قابلیت استفاده را ندارد بلافاصله سالن پلمپ خواهد شد تا زمان این‌که سقف و سیم‌کشی‌ها کامل عوض شوند و سالن ایمن سازی شود.

آرش خیرآبادی با اشاره به این‌که چنین مشکلاتی از قبل بوده است، متذکر شد: طبق گزاش‌هایی که بنده بعدا متوجه آن شدم، دوبار سانحه‌ اتفاق افتاده که یکی از آن منجر به سوختن چند عدد لامپ شده و دیگری آتش سوزی بسیار کوچکی در سقف را به همراه داشته که به خیر گذشته است که لازم به ذکر است که این سیم کشی‌ها مدت زمان زیادی نزدیک به ۱۲سال، از آن گذشته است که سیم‌ها روی همدیگر قرار دارند و داخل باکس نیستند.

وی افزود: مدت تعطیلی سالن اصلی تئاتر شهر طبق برآورد اداره کل دو ماه است ولی با توجه به تخفیف در هزینه‌ها و آن تیمی که قرار است حضور پیدا کنند و ما از آن‌ها تعهد گرفتیم که  باید به صورت سه شیفت در ۲۴ساعت کار کنند، این زمان شاید بین ۱۵تا ۲۰ روز تقلیل پیدا کند و شایان ذکر است که در این مدت هیچ اجرایی به روی صحنه نمی‌رود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اضافه کرد: موضوع این تعمیرات به بارش اولین باران شدید در مشهد برمی‌گردد که برق‌ها اتصالی کرد و دیدیم که چنین وضعیتی پیش آمده است و همچنین اعتبارات این تعمیرات را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش تجهیز و تعمیر سالن‌های نمایشی تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.