گروه جهادی شهید یوسف زاده نمونه‌ای از یک کار تمیز و فرهنگی اما بی سر و صدا را این روزها در منطقه شهید آوینی مشهد رقم زده‌اند.

کار فرهنگی تمیز اما بی‌سر و صدا در منطقه شهید آوینی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، بسیجیان جهادی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، آنها افرادی متعهد، متخصص و آماده به‌کار برای خدمت به نیازمندان در مناطق محروم و کم‌برخوردار هستند، آنها رسالت خود را خدمت به مردم می‌دانند.

گروه جهادی شهید یوسف‌زاده مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) در منطقه شهید آوینی فعال هستند؛ سری به آنها زدیم تا با کار بزرگی که انجام داده‌اند بیشتر آشنا شویم.

*جوانان، نیروی محرک انقلاب

مسئول گروه جهادی شهید یوسف زاده می‌گوید: این گروه متشکل از جوانان انقلابی و پرتلاش در راستای تعمیر، بازسازی و بهسازی فضا و معماری مسجد به دلیل عدم استقبال جوانان و نیاز به تغییرات عمده در معماری مسجد تشکیل شد.

سیدمصطفی حسینی بیان می‌کند: این گروه، در ابتدای شروع کار با شش نفر بسیجی که تازه تشکیل گروه جهادی داده بودند و تنها با ۶۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و دل خوشی‌مان نیروی انسانی بود.

وی ادامه می‌دهد: با جلسات متعدد که با هیئت امنا، امام جماعت، مردم و بسیجیان داشتیم، توانستیم هم از نظر نیروی کار متخصص و هم نیاز مالی از پتانسیل مردم بهره مند شویم. ظرف مدت سه ماه توانستیم ۹۰ درصد کار را پیش ببریم؛ برآوردمان از قیمت تمام شده پروژه خیلی کمتر بود این در حالی است که با وجود هزینه ۱۲۰ میلیون تومانی هنوز ۱۰ درصد کار باقی مانده است که با وضعیت گرانی‌های اخیر این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

*کار فرهنگی به تعداد و نفر نیست

مسئول گروه جهادی شهید یوسف زاده ادامه می‌دهد: به هر نحوی که بود پروژه به اواخر خود رسید و اکنون ۵۰ میلیون بدهکاریم که باید تسویه کنیم و این جدای کاری است که بچه‌ها با رضای خدا زحمت کشیدند و وقت و انرژی خود را صرف کردند؛ امیدواریم این مکان بیش از قبل بتواند در خدمت مردم و حل مشکلات آنها باشد؛ باید این نکته را نیز گفت که اینجا تنها مسجدی است که کار فرهنگی فعال در آن انجام می‌شود.

*کار جهادی جغرافیا نمی‌شناسد

حسینی می‌گوید: بسیار خوشحالیم که توانستیم این کار جهادی بزرگ را انجام دهیم و کار و خودمان را محدود به این مسجد نمی‌کنیم بلکه در مساجد و اماکن دیگر که نیاز به وجود ما باشد حتما برای رضای خدا آماده به خدمتیم چون کار جهادی جغرافیا نمی‌شناسد.

وی ادامه می‌دهد: حرکت‌های جهادی صرفاً یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی از آثار و برکات در سه حوزه مردم و اهالی مناطق محروم، عوامل شرکت‌کنندگان در اردوی جهادی و مسؤولان و مدیران منطقه‌ای قابل بررسی است.

حسینی عنوان می‌کند: به دنبال تاسیس خیریه‌ای برای نیازمندان و مردم منطقه هستیم؛ قبل از این هم هر ماه با جمع‌آوری مبلغی، مواد غذایی مایحتاج نیازمندان منطقه را تامین می‌کردیم؛ امیدواریم بتوانیم این حرکت را گسترش دهیم همچنین در زمینه اقتصاد مقاومتی بتوانیم کاری را برای اشتغال جوانان راه اندازی کنیم.

 منبع: تسنیم

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.