مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد از اجرای ۳۰۳ مورد حکم قلع بنا در مشهد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شهرداری مشهد، مسعود ایاز گفت: دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی سال گذشته از سوی سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تدوین شد و براساس این دستورالعمل ۳۰۳ مورد حکم قلع بنا به‌مساحت ۹ هزار و ۱۹۳ متر مربع در مشهد طی ۸ ماه سال ۹۷ اجرا شد.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد با اشاره به‌ابلاغ دستورالعمل یاد شده به‌مناطق ۱۳ گانه شهرداری به‌منظور اجرا، بیان کرد: این دستورالعمل از فروردین ماه امسال مبنای برخورد و ملاک عمل نیروها و عوامل اجرایی در حوزه ساخت وسازها و برخورد با تخلفات ساختمانی شده است.

وی با اشاره به‌جمع‌آوری ۴ هزار و ۴۳۳ مورد ابزار و مصالح املاک متخلف طی مدت یاد شده، بیان کرد: همچنین در این مدت، ۳۴۰ مورد جمع‌آوری دیوار و تخریب پی غیرمجاز ثبت شده است.

ایاز درخصوص سایر آمار مرتبط با پیگیری پلمب واحدهای غیرمجاز توضیح داد: ۱۲ هزار و ۱۶۴ مورد پیگیری در این مورد گزارش شد و ۹۳۸ مورد نیز رفع پلمب از طریق مجاری قانونی صورت گرفت.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد در این زمینه به‌تشکیل دادسرای ناحیه ۷ مشهد در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این دادسرا ویژه رسیدگی به‌امور شهرسازی است، با هدف رسیدگی سریع به‌تخلفات حوزه ساخت و ساز شروع به‌کار کرد.

این مقام شهری افزود: پس از تشکیل این دادسرا و تدوین و ابلاغ دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی در مشهد، ابهاماتی در راستای اجرای آن گزارش شد که به‌منظور رفع این ابهامات کارگاهی با حضور عوامل اجرائیات و نیروهای ادارات نظارت بر ساخت و سازهای مناطق ۱۳ گانه شهرداری در دست برگزاری است.

ایاز ادامه داد: دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی دارای ۵۲ ماده است که هر کدام از این مواد در نشست‌هایی که به‌منظور تشریح عملکردها تشکیل می‌شود، به‌بحث و بررسی بیشتر گذاشته می‌شود و مبنای عمل و رفتار عوامل نظارت بر ساخت و سازها قرار گیرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.