معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: بیش از یک میلیون متر مربع از پیاده‌روهای سطح شهر برای معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی طی 9 سال گذشته بهسازی و مناسب‌سازی شد.

مناسب‌سازی بیش از یک میلیون متر مربع از پیاده‌روهای مشهد برای معلولان
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد با بیان اینکه بیش از یک میلیون متر مربع از پیاده‌روهای سطح شهر برای معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی طی 9 سال گذشته بهسازی و مناسب‌سازی شد، گفت: به‌منظور رفاه حال شهروندان با هدف مناسب‌سازی محیط برای تردد مناسب شهروندان معلول و کم‌توان جسمی و حرکتی تعداد یک میلیون و 279 هزار و 336 متر مربع از پیاده‌روهای سطح شهر از سال 88 تاکنون بهسازی شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اظهار کرد: همچنین بهسازی 15 هزار و 400 متر مربع پیاده‌رو برای معلولان نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در ارتباط با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی را تشریح کرد و ادامه داد: تاکنون، 188 هزار و 814 مترطول نوار بساوایی در پیاده‌روهای شهر اجرایی شده که شامل پیاده‌روی لمسی مخصوص نابینایان و کم‌بینایان است، همچنین، یک هزار و 800 متر نوار بساوایی دیگر نیز در سطح معابر شهر در حال اجرا قرار دارد.

حسین‌نژاد با اشاره به‌تشکیل کمیته «مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری برای توان‌یابان»، متذکر شد: این کمیته به‌منظور ایجاد تمرکز و هماهنگی در فعالیت‌های مرتبط با مناسب‌سازی محیط شهری در معاونت شهرسازی و معماری شکل گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به‌عضویت و شرکت در جلسات کمیته‌های مناسب‌سازی استان و شهرستان به‌عنوان نماینده شهرداری اشاره کرد و افزود: در این راستا، ساز و کارهای لازم برای کنترل ضوابط مناسب‌سازی در صدور پروانه‌های ساختمانی تدوین شده است.

وی با اشاره به‌تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه جانمایی نوار بساوایی در فضاهای شهری، گفت: تهیه محتوای آموزشی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات محیطی شامل بیلبوردهای شهری، تهیه بروشور و تهیه و پخش کلیپ آموزشی در رابطه با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی در این راستا صورت گرفته است.

حسین‌نژاد به‌عقد قرارداد با مشاور به‌منظور پایش ساختمان‌های اداری شهرداری و فرهنگسراها اشاره کرد و ادامه داد: فراهم کردن مقدمات رفع نواقص مناسب‌سازی در آنها و برنامه‌ریزی برای آموزش ضوابط و مقررات مناسب‌سازی محیط شهری به‌کلیه مهندسان ناظر با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز صورت گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ساز و کار نظارت بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولین در مرحله طراحی پروژه‌های شهری برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی متعدد از سطح شهر صورت گرفته، اضافه کرد: این بازدیدها به‌منظور پایش وضعیت مناسب‌سازی محیط شهری انجام شده است.

حسین‌نژاد با اشاره به‌برقراری ارتباط و تعامل با انجمن‌های مردم‌نهاد معلولین شهر، بیان کرد: با این ارتباطات موفق شدیم از نیازهای خاص آنها در محیط شهری کسب اطلاع کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به‌اختصاص ردیف بودجه خاص برای رفع نواقص مناسب‌سازی محیط شهری اشاره کرد و گفت: همچنین با معاونت بقاع متبرکه آستان قدس رضوی تعامل صورت گرفت تا در ارتباط با مناسب‌سازی محوطه ورودی‌های حرم‌مطهر برای معلولین و سایر کم‌توانان جسمی حرکتی اقدامات مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.