حسن بخارایی گفت: فروش قرص های «ترامادول» در عطاری ها ممنوع است و باید مراجع قانونی برخوردهای قاطعی با متخلفان داشته باشند.

مراجع قضایی با فروش غیرقانونی "ترامادول" در عطاری‌ها برخورد قاطع داشته باشند

حسن بخارایی رئیس اتحادیه عطاری‌های مشهد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: بیش از ۱۲۰۰عطاری در سطح شهر مشهد وجود دارند که فقط ۸۰۰ واحد از آنها دارای جواز کسب می باشد و به دلیل مواردی نظیر بیکاری هر روز به طور قارچ گونه بر تعداد عطاری های فاقد مجوز در سطح شهر مشهد اضافه می شود و حریم مسافتی  هم برای این شغل همچون سایر شغل ها در حال حاضر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی برخی افراد به دلیل نا آگاهی اقدام به فروش قرص هایی نظیر قرص ترامادول در عطاری ها می کنند که  ۱۲ بازرس این اتحادیه که روزانه در سطح شهر مشهد به بازرسی از عطاری ها می پردازند به مواردی نظیر فروش قرص هایی همچون ترامادول  در عطاری ها دست پیدا کرده اند.

بخارایی با بیان اینکه فروش اینگونه قرص ها و سایر قرص ها در عطاری ها ممنوع و خلاف است، افزود:از طرفی  عطاری هایی که اینگونه فعالیت های غیر مجاز در عطاری را انجام می دهند به مراجع قضایی معرفی می شوند اما متاسفانه با جریمه های اندکی که برای انها تعیین می شود مجددا مبادرت به فروش این قرص ها می کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد حتی قرص ها را در محل کار خود نیز نگهداری نکرده و در لباس ها و یا خودروهای خود در مکانی نزدیک به محل کار جا سازی می کنند و پس از تقاضای مشتری ،  نسبت به تحویل این قرص ها اقدام می کنند.

بخارایی با بیان اینکه این گونه قرص ها یک تهدید جدی برای خانواده ها است و علاوه بر نداشتن اثرات درمانی، باعث بروز مسمومیت و آسیب های جدی در مصرف کننده شده و حتی می تواند  منجر به مرگ افراد هم نیز بشود، اظهار داشت: از  شهروندان نیز تقاضا داریم که در صورتی با اینگونه موارد مواجه شدند به مراجع قانونی و همچنین این اتحادیه به شماره تماس ۳۸۹۰۰۰۲۱ و یا آدرس بین وکیل آباد ۲۷ و ۲۹ پلاک ۶۱۳ اطلاع رسانی کنند تا انجام اینگونه کارهای خلاف از سوی برخی عطاران که چهره دیگر عطاران را در جامعه نیز مخدوش می کنند کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.