عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان دارایی های خود را در مواردی همچون زمین سرمایه گذاری کرده اند که باعث افزایش هزینه سربار انها شده است.

سرمایه خودروسازان صرف خرید زمین و سوله شد

رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت:ا  گرچه افزایش قیمت خودرو فعلا منتفی است اما خودروسازان معتقد هستند که تولید خودرو با قیمت های فعلی صرفه اقتصادی برای آنها ندارد و به همین دلیل تولید خود را تا ۵۰ درصد طی چند ماه اخیر کاهش داده و محصولات خود را با تاخیر چند ماهه در اختیار خریداران قرار می دهند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خودروسازان در مواردی نظیر زمین و یا خرید سوله های بزرگ باعث شده است تا دارایی های آنها قابلیت نقد شوندگی کمتری داشته باشد و از طرفی پاسخگوی هزینه های سربار آنها نیز نباشد.

نماینده سبزوار افزود: خودروسازان سعی داشتند سال قبل خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را  ۷ درصد و خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان را  ۹ درصد افزایش قیمت دهند که با ایستادگی مجلس این افزایش قیمت صورت نگرفت. از طرفی نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر این است که حاشیه بازاری که توسط دلالان ایجاد شده است و متاسفانه سودهای زیادی را نیز نصیب آنها کرده است باید از بین برود و دست دلالان در بازار خودرو برای همیشه قطع شود.

سبحانی فر با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار باید به گونه ای عمل کند که منافع مصرف کنندگان نیز مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: یکی از شیوه هایی که برای اصلاح قیمت خودرو در دست بررسی می باشد این است که خودروسازان تجزیه و تحلیل کاملی از هزینه های تمام شده خود ارائه کنند و در صورتی که بنا برافزایشی نیز بود این افزایش در چند خودرویی که توسط اقشار آسیب پذیر استفاده می شود بسیار حداقل و پایین باشد، به هرحال علاوه بر توجه به حوزه اشتغال و تولید وضعیت مصرف کنندگان نیز باید مورد توجه و تاکید قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه فقط ۱۷درصد سهام خودروسازن متعلق به دولت است،  ادامه داد: طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال حاضر ورود هرگونه خودرویی به کشور ممنوع است و از طرفی تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا انحرافات و بعضا تخلفاتی که خودروسازان داشته اند مشخص و به اطلاع جامعه برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.