رئیس جمهور ترکیه درباره ترور روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود گفت ترکیه در پی کشف تمامی ابهامات و پی بردن به تمامی ابعاد پرونده جنایت ترور خاشقچی و هم زمان شناسایی صادر کننده فرمان قتل او است.

اردوغان: لازم باشد پرونده خاشقچی را در سطح بین المللی پیگیری خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره ترور جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید گفت ترکیه در صورت لزوم برای پیگیری بین المللی پرونده قتل خاشقجی اقدام می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «در صورت لزوم، برای پیگیری پرونده قتل خاشقچی در محاکم بین المللی، با سازمان ملل متحد هماهنگی خواهیم کرد.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: «ما در پی کشف تمامی ابهامات و پی بردن به تمامی ابعاد پرونده جنایت ترور خاشقچی و هم زمان شناسایی صادر کننده فرمان قتل او هستیم.»

وی افزود: «اگر شرایط اجازه می‌داد در همین نشست گروه ۲۰ با رو کردن دلایل و مستندات پرونده قتال خاشقچی، به اظهارات ولیعهد عربستان پاسخ می‌دادم.»

اردوغان هدف از سکوت تیم ترور و تلاش آنان برای افشا نکردن اطلاعات درباره این جنایت، فاش نشدن هویت صادر کننده فرمان قتل دانست و تاکید کرد: «دادستان کل ترکیه اطلاعات و اسنادی را که ترکیه در این پرونده به دست آورده است به عربستان تحویل داد، اما در مقابل هیچ واکنش و پاسخی را شاهد نبوده است.»

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مقامات عربستان به طور کامل از شیوه قتل خاشقچی و آنچه که بر سر او در زمان قتل آمده است مطلع هستند، تصریح کرد: «بار دیگر خطاب به عربستان این سئوالات را تکرار می‌کنیم که چه کسی فرمان قتل خاشقچی راصادر کرد؟ جسدش کجاست؟ هویت تبعه ترکی که گفته اند جسد را به او تحویل داده اند چیست؟»

وی ادامه داد: «همچنان منتظر نتایج بازرسی‌ها در برخی مناطق از شهر یالوا هستیم و ممکن است در ادامه مناطق دیگری از ترکیه نیز بازرسی و بررسی شود.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.