وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان بار دیگر سفرهای خود به کشورهای منطقه را از سر می‌گیرد.

سفر مجدد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به کشورهای منطقه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با هیئتی چند جانبه تور منطقه‌ای خود برای سفر به کشورهای پاکستان، افغانستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، بلژیک، امارات متحده عربی و قطر را آغاز کرد.

براساس بیانیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا این سفرها از دیروز آغاز و تا 20 دسامبر نیز ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است که خلیلزاد در این سفر با مقامات افغان و دیگر گروه‌های ذینفع برای حمایت و تسهیل روند صلح افغانستان دیدار خواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا برای هماهنگی در تلاش‌ها برای کشاندن طالبان به میز مذاکره با «اشرف غنی» رئیس جمهور، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان و دیگر گروه‌های ذینفع افغان دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در حالی بر دیدار و هماهنگ بودن اقدامات آمریکا با کابل در زمینه روند صلح تاکید کرده که چندی پیش رسانه‌ها از نگرانی غنی نسبت به حاشیه رانده شدن کابل از روند صلح افغانستان توسط واشنگتن گزارش داده بودند.

خلیلزاد اخیرا نیز در گفت‌وگو با «پی‌بی‌اس» ابراز امیدواری کرد که طالبان و دولت افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری به توافق برسند تا زمینه حضور طالبان نیز در این انتخابات فراهم خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در 31 فروردین ماه سال آینده برگزار شود و حدود 4 ماه از عمر حکومت وحدت ملی باقی مانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.