ولیعهد سعودی، در میان اعتراضات گسترده مردمی در الجزایر علیه سفر وی به کشورشان، یکشنبه‌شب وارد الجزیره شد.

سفر ولیعهد سعودی به الجزایر در میان اعتراضات گسترده

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، شامگاه یکشنبه سفر دو روزه خود به الجزایر را آغاز کرد.

محمد بن‌سلمان در سفر خود به الجزایر، که نخستین سفر وی به این کشور از زمان ولایتعهدی‌اش است، در فرودگاه پایتخت مورد استقبال «احمد اویحی» نخست‌وزیر الجزایر و شماری از مقامات قرار گرفت.

طبق گزارش رادیو رسمی الجزایر، ولیعهد سعودی در جریان این سفر، درباره روابط دوجانبه و تحولات بازار نفت و همچنین برخی مسائل منطقه عربی گفت‌وگو می‌کند.

پس از آن‌که منابع از سفر برنامه‌ریزی شده ولیعهد سعودی به الجزایر خبر دادند، اعتراضات گسترده مردمی در این کشور در اعتراض به این سفر برگزار شد و برخی از شخصیت‌ها و احزاب الجزایری در اعتراض به دست داشتن این شاهزاده در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، این سفر را «نامناسب» تلقی توصیف می‌کنند.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه تلویزیونی «المیادین» در الجزایر مدعی شده است که «به نظر می‌رسد گام‌هایی برای میانجیگری الجزایر برای پایان دادن به جنگ یمن برداشته می‌شود»؛ چرا که یک هیات ایرانی طی دو روز گذشته در سفری اعلام نشده، وارد الجزایر شده و همچنین فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از این کشور دیدار کرده است.

خبرنگار المیادین افزود، سفرهای هیات‌ها به الجزایر نشان می‌دهد که «گام‌هایی برای میانجیگری الجزایر برای پایان دادن به حنگ یمن برداشته می‌شود».

از سوی دیگر، «محمد عثامنیه» معاون سابق جریان «النهضه» در الجزایر به المیادین گفته است که «الجزایر می‌تواند نقش مهمی برای پایان دادن به جنگ یمن ایفا کند». او در عین حال افزود، سفر بن‌سلمان به این کشور در زمانی نامناسب انجام می‌شود.

ولیعهد سعودی، که به جنایات جنگی در یمن و قتل جمال خاشقجی متهم شده است، تلاش می‌کند با تور خارجی خود که از ۲ هفته پیش آغاز کرده است، چهره مخدوش‌شده خود در عرصه بین‌المللی را ترمیم کند. ولی این سفرها نتیجه عکس داده، و انزوای بین‌المللی او به خوبی نمایان شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.