خراسان شمالی- رضا فاضلی گفت: طبق آمارهای موجود، الگوی انتقال اچ آی وی در کشور به سمت انتقال از طریق رفتارهای پرخطر جنسی در حال تغییر بوده و آمار ابتلا در زنان افزایش یافته است.

۵۰ نفر از مبتلایان به ایدز در استان تحت مراقبت هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری وبدا، رضا فاضلی مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق آمارهای موجود، الگوی انتقال اچ آی وی در کشور به سمت انتقال از طریق رفتارهای پرخطر جنسی در حال تغییر است و آمار ابتلا در زنان افزایش یافته است.

وی افزود: طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان به ایدز در استان ٨٦ نفر بوده که ٣٥ نفر از آن ها فوت شدند و ٥٠ نفر تحت مراقبت و خدمات رایگان دارو و آزمایشات تکمیلی هستند.

فاضلی با بیان اینکه ایدز مرز جغرافیایی، سیاسی و مذهبی نمی شناسد و نباید از آن غافل شد گفت: اگر اطلاع رسانی و آموزش های لازم و صحیح انجام نشود، بیماری گسترش یافته و باعث ایجاد هزینه های سنگین در جامعه می شود.

وی در ادامه، با بیان اینکه رفتارهای روز مره زندگی، راه انتقال بیماری نیست، اظهار داشت: دست دادن، بوسیدن، خوردن ، آشامیدن، شنا کردن و نیش حشرات و.... باعث انتقال بیماری ایدز نمی شود، بنابراین بیمار اچ آی وی مثبت می تواند در بین مردم و خانواده خود زندگی کند .

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.