نمایشگاهی از آثار عکاسی سید جواد میریزدی با عنوان «نغمه ملکوت» با موضوع معماری عتبات عالیات در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

نمایشگاه عکس «نغمه ملکوت» در نگارخانه رضوان گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، نمایشگاه عکس «نغمه ملکوت» به مناسبت سالروز ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به شهر قم(۲۳ ربیع‌الاول)، بعدازظهر روز گذشته در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.

۲۰ تابلو عکس بی‌بدیل از آثار سیدجواد میریزدی عکاس و گرافیست کشور با محوریت معماری عتبات عالیات به‌ویژه قم و کربلا در این نمایشگاه انفرادی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.
این هنرمند جوان اهل قم در حاشیه برپایی نمایشگاه نغمه ملکوت گفت: فقط یک تابلو عکس این نمایشگاه تک شات یعنی یک عکس است و ۱۹ تابلو عکس دیگر، مولتی شات و برگرفته از ۳۰، ۵۰، صد و بیش از این تعداد فریم است که تلفیق شده و به این تصویر واحد رسیده است.
سید جواد میریزدی درباره وجه تمایز تابلو عکس‌های مولتی شات با تک شات بیان کرد: آثار مولتی شات بالای هزار مگاپیکسل کیفیت دارد و در اصطلاح به آن‌ها گیگا پیکسلی گفته می‌شود که این امر در بحث ابعاد چاپ دست هنرمند را باز می‌گذارد و او هیچ محدودیتی نخواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه آثارش استانداردهای بین‌المللی را دارد، ابراز کرد: مدارک تخصصی در حوزه عکاسی معماری را از چهار کشور اتریش، آلمان، انگلستان و فرانسه به‌صورت غیرحضوری دریافت کرده و در مراکزی مانند دانشگاه علمی- کاربردی تدریس کرده است.
میریزدی از محضر استادانی مانند قباد شیوا، مسعود نجابتی و افشین بختیار کسب فیض کرده است و تا کنون چندین نمایشگاه گروهی در کشورهای انگلستان، لهستان، استرالیا و ایران داشته است.
عکاسی از هفت مسجد مهم جهان(ایران، عمان، ترکیه و...)، عکاسی مسجد سلطان قابوس با دید پانورامیک(عمان- مسقط)، عکاسی آستان مقدس علوی علیه السلام(عراق- نجف) و عکاسی از اماکن مقدسه کربلای معلا(عراق- کربلا)، پروژه‌های عکاسی این هنرمند جوان و دانشجوی کشورمان است.
یادآور می‌شود، نمایشگاه نغمه ملکوت تا پنج‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷، صبح‌ها از ۹ تا ۱۳ و عصرها از ۱۶ تا ۱۹، در نگارخانه رضوان مشهد واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷، پلاک ۱۶، آماده میزبانی از دوستداران هنر و معماری اسلامی است.

منبع: آستان‌نیوز
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.