رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش سقف تسهیلات و همچنین اختصاص کمک های بلاعوض جدید به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

 کمک‌های بلاعوض جدید به زلزله‌زدگان کرمانشاه اعطا می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست مشترک شورای برنامه ‌ریزی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: در ماه های اخیر شاهد موج گرانی در کشور بودیم که مصالح ساختمانی را نیز تحت تاثیر قرار داد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: از آن جایی که دولت خود را مکلف می داند تحت هر شرایطی به کمک زلزله زدگان کرمانشاهی بیاید موضوع افزایش تسهیلات و همچنین پرداخت مجدد کمک های بلاعوض در هیات دولت مطرح و خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت.

نجار خاطرنشان کرد: با تصویب طرح افزایش تسهیلات به زلزله زدگان کرمانشاهی به زودی مقدار و نحوه پرداخت آن به افراد متقاضی اعلام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور همچنین به بحث بیمه واحدهای مسکونی نیز اشاره کرد و گفت: در قانونی که اخیرا تصویب شده منازلی که توسط بنیاد مسکن احداث می شود از 10 سال بیمه حوادث برخوردار خواهد بود.

معاون وزیر کشور همچنین با تشویق مردم به نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود، گفت: سالانه 200 هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط بنیاد مسکن نوسازی می شود.

نجار گفت: در چند سال اخیر 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی فرسوده کشور مقاوم سازی شده و در برابر حوادثی مانند زلزله نیز به خوبی مقاومت خود را نشان داده اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نقش شبکه های مجازی در کشور و خصوصا حوادث مهمی که رخ می دهد غیر قابل کتمان است، گفت: این شبکه ها هم نقاط منفی و هم نقاط مثبتی از خود نشان داده اند.

وی تصریح کرد: در زمان بروز حوادث مهم شورای اطلاع رسانی در وزارت کشور تشکیل و سخنگوی این شورا خدمات دستگاه های اجرایی و شرح اقدامات صورت گرفته را از طریق رسانه های رسمی کشور اطلاع رسانی می کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.