تظاهرات‌های اخیر در پاریس و خشونت پلیس علیه معترضان باعث شد ترکیه درباره سفر به فرانسه و حضور در این کشور به اتباع خود هشدار دهد.

ترکیه درباره سفر به فرانسه هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه ترکیه با هشدار درباره خشونت‌ها و تظاهرات اخیر در پاریس، از شهروندان خود خواست تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری به فرانسه اجتناب کنند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه که شامگاه یکشنبه منتشر شد، با اشاره به وقوع تظاهرات گسترده در پاریس و برخورد خشن نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان، به اتباع خود در فرانسه و کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه از اتباع خود در فرانسه خواست که از محل تجمعات و تظاهرات دوری کنند و از عبور و مرور غیرضروری در سطح شهر پاریس بپرهیزند.

پاریس طی هفته‌های اخیر به عرصه‌ای برای اعتراض‌های مردمی به قیمت بالای انرژی، هزینه‌های بالای زندگی و سیاست‌های اقتصادی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تبدیل شده است.

پیشتر، مقامات فرانسوی به منظور مقابله با هر گونه آشوب احتمالی، هزاران نفر از نیروهای پلیس را در پاریس، به حالت آماده‌باش نگه داشته‌ بودند. ماکرون همچنان به ادامه سیاست‌های اصلاحات اقتصادی مورد نظر که از زمان رقابت‌های انتخاباتی درباره آنها وعده داده بود، تاکید دارد.

تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ماه) آغاز شده است. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور هستند.

معترضان نام خود را به دلیل کلاه زردی که برای جلوگیری از جلب توجه و جلوگیری از تصادف استفاده می‌شود، «جلیقه زرد» گذاشتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.