مردم فرانسه حدود سه هفته است در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون و بالا رفتن هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها آمده‌اند.

حمایت ۷۲ درصد فرانسوی‌ها از اعتراضات ضد سرمایه‌داری

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی لوفیگارو نوشت بر اساس نظرسنجی موسسه «هریس اینتراکتیو» Harris interactive که پس از اعتراضات روز شنبه در فرانسه برگزار شد، حدود ۷۲ درصد فرانسوی‌ها از جنبش اعتراضات ضد سرمایه‌داری در این کشور حمایت می‌کنند.

آشوب‌های اخیر فرانسه پس از آن آغاز شد که گروه موسوم به «جلیقه زردها» تظاهرات گسترده خود را در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آغاز کردند.

درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس باعث به خشونت کشیده شدن این اعتراض‌ها شد. درگیری میان پلیس فرانسه و تظاهرکنندگان پاریس، پایتخت این کشور را به منطقه‌ای جنگی تبدیل کرده است.

در طی این ناآرامی‌ها که وارد سومین هفته شده و بدترین آشوب ۵۰ سال اخیر در این کشور لقب گرفته است، تاکنون در مجموع ۳ نفر کشته و ۳۰۰۰ تن دیگر زخمی و بازداشت شده‌اند.

به گفته پلیس، فقط در تظاهرات روز شنبه، تعداد ۶۸۲ نفر بازداشت شده‌اند. همچنین ۲۶۳ معترض زخمی شدند که حال ده‌ها نفر آنها وخیم گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.